Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1566 ggr
vendelay
9/12/18, 11:15 PM

Hur ta bort youtube-video

Det finns två videor på Youtube med bilder på mig som jag aldrig gett min tillåtelse till och jag vill att de ska försvinna. De publicerades för länge sen, ca 10 år sen.

Jag har anmält flera gånger och jag har kontaktat personen som publicerade dem men ingenting händer och jag börjar bli jäkligt trött på detta. Finns det ens något jag kan göra? Är det olagligt av någon att publicera bilder på någon annan utan dens samtycke, även om jag skickat bilderna frivilligt till personen? Det är vanliga selfies osv. Känns töntigt att polisanmäla liksom haha, men vill verkligen att de försvinner.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Surpan
9/13/18, 11:19 AM
#1

Det är inte olagligt att publicera bilder på folk utan dennes samtycke. Däremot så får man inte lägga ut andras bilder hur som helst.

/Surpan

koppargaller
9/13/18, 7:48 PM
#2

#1 Har du någon källa på det?

Surpan
9/13/18, 7:56 PM
#3

#2 Absolut. På vilket av det? Här är källa på att man får fotografera andra och använda som man vill om det inte är kränkande: https://lawline.se/answers/fotografera-och-filma-person-pa-allman-plats Att man inte får använda andras bilder står i upphovsrättslagen.

/Surpan

koppargaller
9/13/18, 8:26 PM
#4

#3 Tänkte på din andra mening

"Däremot så får man inte lägga ut andras bilder hur som helst.!

Äsch, glöm det, hade missat att du skrev andras bilder.😞

Surpan
9/13/18, 9:58 PM
#5

#4 Okej:)

/Surpan

vendelay
9/15/18, 8:08 PM
#6

Jag anmälde igen (för typ miljonte gången) och två dagar senare var alla videor borttagna! Woop woop

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: