Annons:
Etikettoff-topic
Läst 803 ggr
qayza
9/12/18, 9:06 AM

OT - "Berätta lite om dig själv! Vem är du?"

Det är inget jag eller någon annan kan svara på egentligen. Visst man kan ge sin egen version av sig själv, men andra kanske inte upplever en så. Vem man är beror på vem det är som tolkar en, och vilka resurser som finns tillgängliga för en själv och andra just då.

Alla du möter och/eller kommer i kontakt med kämpar med/mot något. Något du inte har en aning om. Ta hänsyn till det!

Annons:
Maria
9/13/18, 9:00 AM
#1

Jag förstår inte riktigt vad du vill med denna tråden. En presentation?

Sedan skriver du att det ändå inte spelar någon roll för det beror på hur det tolkas om jag fattar dig rätt😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

qayza
9/15/18, 9:16 AM
#2

#1 Nej, inte menat som presentation. Ja, precis. Men tänkte om om jag kanske missuppfattat uppmaningen och kan få lite guidning om hur och vad man kan svara på uppmaningen. Vilka "teman" annat man ska försöka förmedla osv. 🙂

Alla du möter och/eller kommer i kontakt med kämpar med/mot något. Något du inte har en aning om. Ta hänsyn till det!

Maria
9/15/18, 9:46 AM
#3

#2 Jag förstår inte riktigt vad du skriver?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

line84
9/15/18, 11:14 AM
#4

Du kan ju inte beskriva hur andra upplever dig ifall du inte tagit reda på det. Så ge din egen version av dig själv. Den brukar väl ändå överensstämma med "sanningen".

Maria
9/15/18, 2:23 PM
#5

Nu har jag läst dina frågor på andra ställen här på iFokus och jag gissar att du vill ha svar på hur man framställer sig själv inför andra? Är det så du menar?

Jag tror i så fall att det enda du kan göra är att beskriva dig själv, utifrån dig själv, så ärligt som möjligt och låta andra skapa sig en uppfattning. 

Du kan inte ändra på hur andra tar emot dina signaler utan du kan bara vara så ärlig som möjligt tror jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

qayza
9/21/18, 12:45 PM
#6

#4 Ja, visst har jag en egen version av mig själv, men ändras lätt den också i samband med hur jag för tillfället mår; vilken "period" jag är i, nya erfarenheter  och insikter, samt att  jag är lättpåverkad  och är konflikträdd.

#5 Ja, skulle vilja ha en tydlig "mall" på mig själv.

Ja, jag är medveten om att jag inte kan styra över hur andra tolkar mig och mina uttryck. Jag upplever att det ofta blir fel och missförstånd så att jag ofta förlorar olika möjligheter och relationer både privat och professionellt pga det.

Alla du möter och/eller kommer i kontakt med kämpar med/mot något. Något du inte har en aning om. Ta hänsyn till det!

Annons:
Upp till toppen
Annons: