Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 2498 ggr
Randomel93
9/3/18, 11:46 PM

P-spruta erfarenhet

Mesig fråga men jag ska snart få p-spruta och läste att den ges i skinkan, jag har aldrig fått en injektion i skinkan och nålrädd som jag är så undrar jag om andra som fått p-spruta upplevt att det känns mer eller mindre än andra injektioner?

Annons:
Tjeja
9/4/18, 12:37 AM
#1

Spänner man sig gör det mer ont eftersom man får sprutan i muskeln. Annars är det inte värre än andra sprutor och nålar tycker jag.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

emeliiiiieee
9/4/18, 10:11 AM
#2

gör inte ont alls. känns knappt. svider lite när dom sprutar in men det går fort

citytjejen
9/4/18, 8:09 PM
#3

Jag använde p-spruta i sju år (med andra ord så fick jag injektionen 28 ggr totalt) och det kändes knappt när jag fick sprutan.

/Christina

Katti
9/9/18, 10:41 PM
#4

Känns knappt. Jäkligt bra preventivmedel. Hade inte lust att ha sex alls, så ingen risk att bli gravid 🤐… Fast det var länge sedan, de kanske har fått bort den biverkningen nu? Vet flera andra som upplevde samma sak då i alla fall.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Shettisar]
9/10/18, 12:00 PM
#5

Har aldrig fått den i skinkan strax ovanför och det känns knappt.Kan spänna lite precis när hon tömmer sprutans innehåll annars helt lugnt.Bra spruta, har dock mellan blödningar var 3 dje månad.Jag tar min spruta numera med 5 månaders mellanrum.(åldern och urkalknings risk) Känns inte mer än vanliga injektioner skulle nog säg mindre.Men jag har hög smärttröskel så…

Upp till toppen
Annons: