Preventivmedel

P-spruta erfarenhet

2018-09-03 23:46 #0 av: Randomel93

Mesig fråga men jag ska snart få p-spruta och läste att den ges i skinkan, jag har aldrig fått en injektion i skinkan och nålrädd som jag är så undrar jag om andra som fått p-spruta upplevt att det känns mer eller mindre än andra injektioner?

Anmäl
2018-09-04 00:37 #1 av: Tjeja

Spänner man sig gör det mer ont eftersom man får sprutan i muskeln. Annars är det inte värre än andra sprutor och nålar tycker jag. 

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2018-09-04 10:11 #2 av: emeliiiiieee

gör inte ont alls. känns knappt. svider lite när dom sprutar in men det går fort

Anmäl
2018-09-04 20:09 #3 av: citytjejen

Jag använde p-spruta i sju år (med andra ord så fick jag injektionen 28 ggr totalt) och det kändes knappt när jag fick sprutan.

Anmäl
2018-09-09 22:41 #4 av: Katti

Känns knappt. Jäkligt bra preventivmedel. Hade inte lust att ha sex alls, så ingen risk att bli gravid Tyst... Fast det var länge sedan, de kanske har fått bort den biverkningen nu? Vet flera andra som upplevde samma sak då i alla fall.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Kennel Min Bästa Vän & Skullebo kaningård

Anmäl
2018-09-10 12:00 #5 av: Shettisar

Har aldrig fått den i skinkan strax ovanför och det känns knappt.Kan spänna lite precis när hon tömmer sprutans innehåll annars helt lugnt.Bra spruta, har dock mellan blödningar var 3 dje månad.Jag tar min spruta numera med 5 månaders mellanrum.(åldern och urkalknings risk) Känns inte mer än vanliga injektioner skulle nog säg mindre.Men jag har hög smärttröskel så...

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.