Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3346 ggr
[someoneinthisworld]
2018-09-03 15:56

flytande tvättmedel var?

Vart sätter man det flytande tvättmedlet? känner mig dum.. i samma fack som för det "torra"?

Bifogar bild på alternativ var man kan hälla var.

Annons:
Honestyisdead
2018-09-03 15:57
#1

Den överst till höger

[someoneinthisworld]
2018-09-03 15:58
#2

Den bredvid blomman.. eller den andra?

Werifesteria
2018-09-03 15:59
#3

Den brevid blomman, med flaskan. Blomman är för sköljmedel :)

[someoneinthisworld]
2018-09-03 15:59
#4

Ok tack, hällde fel  förra gången då var därför de inte blev jätterent kanske haha eller vet inte vad som hände med tvätten

Werifesteria
2018-09-03 16:02
#5

Det kan hända oss alla :) 

Facket längst ner till vänster med ett streck = Förtvätt

Facket längst ner till höger(alltså brevid ovanstående) med två streck = Huvudtvätt, pulver

Blomman högst upp till vänster = Sköljmedel

Flaskan till höger om blomman högst upp = Flytande tvättmedel

Lycka till med tvätten :)

Aleya
2018-09-04 04:09
#6

Om förtvätt används så ska du stoppa även flytande i facket nere till vänster också. Det är bara i facket där det står II som man ska undvika att sätta tvättmedel som är flytande.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[Devya]
2018-09-09 08:27
#7

Inte lätt att veta om man är ny på sånt där. :) Själv fick jag experimentera lite, då jag var i tonåren, för att ta reda på hur det fungerade 😅

[Forest]
2018-09-12 21:22
#8

Hera har kollen det är flaskan bredvid blomman :) Vi har en tvättmaskin som man får hälla i någon av dom facken med l (förtvätt) eller ll (huvudtvätt) . I våran tvättstuga står det vad symboler betyder på ena maskinen men inte på den andra. 😎 Här är det mannen som får sköta tvättningen och jag har skaffat färdiga tvättmedel kuddar just för att han doserar rätt mycket tvättmedel och tror han dricker upp halva flaskan sköljmedel 😂 Så nu har jag tagit fram ett mått som visar full maskin denna, lite tvätt halva. Får se om det räcker lite längre 😎

Upp till toppen
Annons: