Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1140 ggr
Anonymos
2018-08-18 16:24

Gravid?

Min mens skulle komma igår. I tisdags tog jag ett dagen-efterpiller & jag känner inte något tecken på att mensen är på G. Idag ligger jag hemma & kräks :( har bara haft sex den senaste veckan! Förspel de tre senaste veckorna med smek och så. Hade kondom även den gången i veckan när jag tog dagen efter piller… Den sprack inte vad jag vet men ville vara säker. Han kom på mig när jag var oskyddad häromveckan! Kan man känna dig febrig när man är gravid?

/Anonymos

Annons:
[Devya]
2018-08-18 16:38
#1

Dagen efter pillret kan göra att mensen freakar ut så det är ju inte så konstigt. Du skulle absolut inte ha några graviditetssymptom så här tidigt så du har nog bara råkat bli sjuk samt akutpillret som har gjort att din mens har kommit ur balans.

Sarah
2018-08-19 16:46
#2

Varför tog du ett dagenefterpiller i tisdags? Om mensen ska komma idag så kunde du rimligtvis inte bli gravid i början av veckan. Men, pillret kan såklart ställa till det en del för dig.

OlgaMaria
2018-08-21 08:44
#3

Mensen kommer normalt 14 dagar efter ägglossning och man kan bara blir gravid dygnet man har ägglossning samt en vecka innan (spermierna kan överleva ett antal dagar i väntan på ägglossning). Så det låter som att du inte haft sex under din fertila period. Att du mår dåligt och att mensen är lite sen kan mycket väl bero på efter-dagen-pillret

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: