Annons:
Etikettkillsnack
Läst 3136 ggr
Anonym
Anonym
2018-08-07 08:17

Ålderskillnad?

Är det skumt om någon som är tjugo år är ihop med nån som är trettio? Tjejen är tjugo, killen trettio.

Annons:
Åsa S
2018-08-07 08:19
#1

Nä de är ju båda vuxna och så ovanligt är det ju inte att en tjej är bra mycket yngre än killen.

Fridaaaa
2018-08-07 08:23
#2

Nej då ni båda är över 18 :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stallmima
2018-08-07 08:23
#3

Nej inte i den "vuxna" åldern. Skulle vara mer skumt 10 år tidigare,  alltså 10 och 20 år gamla.

Anonym
Anonym
2018-08-07 08:44
#4

15 och 25 då?

MonicaLagerquist
2018-08-07 08:45
#5

Jag var nitton och min man var 29 när vi träffades.

Det fungerade bra då och gör det fortfarande när vi är 59 och 69.

Stolt ägare till fem La permer

Åsa S
2018-08-07 08:46
#6

Jo då är det skumt med tycker jag, då är ju en person vuxen och inte den andre

Annons:
Lussan20
2018-08-07 09:03
#7

Nej kärleken har inga gränser, har man fyllt 18 år så är man vuxen. Jobbigt med åldersfixerade människor. Ålder är bara en siffra. Vi åldras olika och 10 år syns inte vid 40 . Det är så många andra hinder som är viktigare. Låt ingen ta glädje i kärleken ifrån er. Glädjedödare och avundsjuka människor önskar inte andra kärlek…Lycka till MVH/WL

Fridaaaa
2018-08-07 09:03
#8

#4 Nej det är inte lämpligt, eftersom ena är ett barn

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sjuttan
2018-08-07 09:48
#9

Det är faktiskt vanligt att män skaffar kvinnor som är 10, 20, 30 år äldre än dem själva. Dessa förhållanden kan fungera utmärkt. Ett fåtal finns/fanns i kändisvärlden, tänker på Kerstin Dellert och Maria Lundqvist. Annars pratas det inte så mycket om detta. Dessutom är det ju välkänt att medelålders män vill ha 18-åriga tjejer. Alltså motsatsen. Om båda trivs med detta är det alldeles utmärkt!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Livingthelife
2018-08-07 10:12
#10

Mellan mig och min karl skiljer det 7 år. Men har en fd klasskamrat när hon var 13-18 var tillsammans med en kille som var 15 år äldre :/

Herveaux
2018-08-07 18:06
#11

Jag träffade min då 34-årige make strax innan jag fyllde 18, det skiljer mao 16 år mellan oss. Det var nu 13 år sen. ❤️


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Linn Is The New
2018-08-09 01:51
#12

Jag är 17 och min kille är 26. Jag är väldigt lillgammal och är ute efter seriösa förhållanden, och passar inte med yngre killar eller någon som är jämngammal.           Jag har fått EXTREMT mycket skit för att jag väljer att vara tillsammans med någon som är äldre. Min pojkvän har tyvärr fått väldigt elaka kommentarer som dels har förstört vissa vänskapsrelationer. 

Det är inte mitt fel att jag är född i "fel tidsrum" och därefter söker efter någon äldre. Sen är det väl kanske inte jätte vanligt att någon i min ungdom är tillsammans med någon 10 år äldre.  Jag fyller 18 år nästa år, och längtar tills jag får säga till dessa människor som har kallat mig barn att jag inte är det längre.

Staten säger att jag är ett  barn på pappret, men min mentalitet och hjärnaktivitet tyder på åtminstone 26 när de kollade det senast (läs, läkare). Sen är det kanske det jätte "normalt"  bland oss ungdomar idag, så man skulle säga att min relation vart "ett undantag." 

Om någon har en åsikt angående min relation nu när jag skriver detta så vill jag ej höra det om det inte är positivt eller en fråga, dels för att jag fått tillräckligt med skit men också att det inte kommer göra att jag lämnar den partner jag älskar så otroligt mycket :)!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Lussan20
2018-08-09 06:35
#13

Var lycklig! Ditt liv är ditt!

Min mamma var 17 år då hon fick mig, pappa 7år äldre, de levde tillsammans ett helt liv. De dog samma dag med 4 år emellan. Min moster var 14 år då hon blev med barn och levde hela sitt liv med samma man. De blev alla över 80 år.

Synd att folk är så dömande. Tänk så här-de har inte vett till bättre uppförande-, att lägga sin skit på andra är det värsta som finns.

Min väninna är 17 år äldre än sin man, de har levt tillsammans i 36 år nu.De liknar väldigt mycket DR Phil och Robyn. Idag ser ingen deras åldersskillnad , men vad de fått leva med skitprat. Men deras kärlek har överlevt allt. Så är det-störst av allt är kärleken-. Mvh/WL

Annons:
VampireGirlElvira
2018-08-09 14:25
#14

Det skiljer sig 11 år mellan min man och mig. ❤️

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

[EM_L]
2018-08-09 16:04
#15

Utifrån vad jag har läst så är det inte konstigt om tex en tjej på 18 år är ihop med en kille på tex 38-48 år?

Maria
2018-08-09 16:12
#16

När jag var 17 år så var jag ihop med en man som var 34 år. Det varade i ett år sedan träffade jag min nuvarande man som är 6 år äldre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2018-08-09 16:59
#17

Min man och jag har varit tillsammans i 20 år nu och gifta i 12. Han är 11 år yngre än jag och vi har inga problem med det. Tyvärr så har andra det. Nu har det ju blivit lugnt men i början snackades det en hel del. Vi bor ju också ute på landet så det gjorde ju inte saken bättre.

Lussan20
2018-08-09 17:07
#18

Ja  detta hör man ständigt, folk som har bekymmer över andras förhållanden.

Men det är för de har så torftig tillvaro att de inte kan fylla upp sina egna liv. Jag säger till alla som fått skit för åldersskillnad, var stolta över er kärlek. Alla får inte uppleva  kärlek alls, så njut. Livet går inte i repris. Vi som inte bryr oss är flera tänk på det. MvhWL

Gaara
2018-08-13 10:28
#19

Jag tycker det beror på när i livet man blir tillsammans. Min kusin blev tillsammans med en 16 åring när han var 32… Jag tyckte ärligt talat att det var lite sjukt. Men jag gillade dem båda som människor (och gör fortfarade) och det höll i 7 år. Att det inte höll var för att hon började växa upp, utvecklas åt ett annat håll och kände att det inte var rätt mot henne att vara en "duktig" flickvän. Dvs, hon kände att hon missade sin ungdom, att få vara lite wild and crazy.

Jag är 6 år äldre än min fästman men när vi blev tillsammans så var jag 28 år och han alltså 22. Men jag kan säga att nu när jag är 32 och han snart fyller 26 så finns det tillfällen då jag verkligen känner hur ung han faktiskt är gällande vissa beslut han kan ta. 

Sedan om man tänker på medellivslängden så blir jag alltid lite obekväm över tanken på tjejer med mycket äldre män då män har kortare medellivslängd. Det säger ju egentligen inget då man kan dö när som helst. Men jag gillar inte tanken på det. 

Men gällande 10 års åldersskillnad eller mer så känner jag att om den yngsta är över 25 så är det rätt lugnt för då bör man vara rätt så utvecklad och veta vad man vill med livet. Men bättre om den yngsta är 30 eller äldre.

Angående ca 5 års åldersskillnad så skulle jag säga att den yngsta ska vara 20. 

Men detta är bara vad jag anser. :)

VeilofElysium
2018-08-14 21:57
#20

Jag har varit tillsammans med 31-35 åringar under tiden jag varit 21 till 26. Tyckte inte alls att det var konstigt, kändes som att man låg mer på deras mentala nivå och hade mer gemensamt än med karlar i min egen ålder. Min erfarenhet av yngre män är att de ofta inte vet vad dem vill.. Been there done that.  Men så är min nuvarande är 24 xD

Annons:
Lussan20
2018-08-15 07:01
#21

 De män jag känner som har äldre kvinnor säger som du. De förstår inte de jämngamla tjejerna. De vill inte festa och hänga med deras tjejkompisar, prata smink, killar och annat tjejsnack. Människor mognar olika och det sitter inte i åren .

Bara synd att andra är så njugga mot deras kärlek.

Det finns andra saker som andra lägger sig i ,i relationer. När en är färgad, handikappad, född utrikes eller har föräldrar som invandrat, en som de inte tycker ser bra ut, en som är högt utbildad och en som inte är skolad osv. Man lägger sig i saker man inte har med att göra för mycket tycker jag. Mvh/WL

Anonym
Anonym
2018-08-15 19:19
#22

Tack alla för era synpunkter. Verkar som att många är förstående och accepterande! Hoppas kärleken är stark nog!

[Forest]
2018-08-23 10:20
#23

Jag är 8 år yngre än min man så ser inte att 10 år är så mycket äldre. Vi har varit tillsammans i 17 härliga år gifta sen 13 år tillbaka 😃

Sabah
2018-08-29 18:57
#24

Följ Ditt hjärta!💕 Ingen annan känner din/er kärlek!


💖🧡💛💚💙💜

Anonym
Anonym
2018-08-29 20:08
#25

#24 💕❤️

Upp till toppen
Annons: