Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1224 ggr
Anonym
Anonym
8/6/18, 6:09 PM

ångest av sex

Blev våldtagen för x antal år sedan. Varje gång jag har sex nu får jag sån grov ångest att jag håller på går sönder. Kan inte leva utan sex heller för är en väldigt sexuell person. Men vet liksom inte vad jag ska göra.

Annons:
Granja Del Toro
8/6/18, 6:17 PM
#1

Man skall forst och frams inte ga och bara pa det ensam. Utan det ar viktigt att tala ut om det som hande, och tala om det sa mycket som behovs for att sa smaning om fa bort det fran undermedvetna. Jag blev utnyttjad som 5 aring av en bantregardslarare och det blev battre forst nar jag borjade tala ut om hanlsen med vanner och en kurator. Tyvarr kan det ta sin tid att fa bukt med det.  Men med hjalp och arbete kommer du att overvinna din angest i slutandan! Kram!🙂

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Zadeira
8/6/18, 6:20 PM
#2

Har du sökt någon hjälp för problemet? Låter som att du behöver hjälp att bearbeta och komma över din ångest.

Anonym
Anonym
8/6/18, 6:23 PM
#3

#2 Går i DBT och träffar en psykolog regelbundet.

Zadeira
8/6/18, 6:35 PM
#4

#3 Kanske behöver du ta upp med din psykolog hur viktigt det är för dig att få hjälp med det. DBT är ju inte en hjälp i sig för det du beskriver utan för en annan diagnos, även om man där lär sig mycket användbar på sin ångest. Jag tror du behöver speciell hjälp med just det området du beskriver.

Jag har själv extrem ångest i samband med sex, och det hjälpte inte DBTn mot utan det fick jag jobba med vid sidan av med min psykolog.

Granja Del Toro
8/6/18, 7:00 PM
#5

Man kan ocksa fa PTSD av overgrepp, da det ar mycket traumatisk handelse. Sa det ar bra om du kan ga och tala med en psykolog sa ofta som mojligt… Vid ptsd kan man fa angest, insomnia, depression mm. Jag fick PTSD efter att jag blev utnyttjad av bantregardslararen som barn. Nu ar mitt PTSD mycket battre sa gott som bortblast. Men det var mycket arbete och terapi som behovdes for att fa bukt med fanskapet. Sa jag vet precis vad du talar om. Det var en tid som jag inte kunde se en naken kille, nar det var som varst…vilket var ratt sa jobbigt, nar man var i ett forhallande…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Upp till toppen
Annons: