Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1922 ggr
Anonym
Anonym
8/6/18, 5:31 PM

Använder ni bara kondom?

Alltså. Är jag ensam i världen att bara ha kondom som skydd i mitt förhållande? Det känns som att jag faktiskt är det. Barnmorskan på umo tittade konstigt på mig när jag sa det… Det känns som att de vill att man ska preppa i sig mycket hormoner… Jag har ju trots allt innan blivit gravid av ppiller.. 

Vilka av er använder bara kondom?

Annons:
AilyAdams
8/6/18, 5:37 PM
#1

Jag tappade sexlusten när jag använde hormonpreparat. Om avhållsamhet var målet så kunde det ju kanske vara bra, men det var det ju inte riktigt. 😃

Kondom var det enda som fungerade innan sterilisering blev aktuellt. Och det fungerade riktigt bra i många år.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Anonym
Anonym
8/6/18, 5:42 PM
#2

#1: Jag är ju så ung så vill ju inte sterilisera mig… Men känns som att barnmorskorna på umo inte förstår riktigt det här med hormonerna. Jag tappade sexlusten helt, inte det minsta pirr och de menade då på att "vissa känner inget pirr och så är det, man kan ha sex ändå", vilket jag tycker är helt fel… Jag blev knappt våt…

[Lilyz]1
8/6/18, 8:50 PM
#3

Bara kondom fungerar utmärkt så länge man är noggrann med att inte slarva. Har själv använt enbart kondom i något år utan problem. 🙂

[Tuulikki]
8/6/18, 10:17 PM
#4

Vi är sambos, har varit ihop i över 4 år och använder sen 1 år tillbaka bara kondom :)

Fridaaaa
8/7/18, 8:31 AM
#5

Använder inte kondom alls, då mitt underliv inte klarar det.
Samt andra anledningar

Tillsammans snart 11 år
(hade använt om vi kunnat)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bjallstal
8/7/18, 3:50 PM
#6

Kör enbart kondom. Av precis sanna anledningar som dig. Blivit gravid på p-piller och absolut koll sexlust. Samt humörsvängningar och depression

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
[Devya]
8/7/18, 8:36 PM
#7

Med mitt ex användes endast kondom, i 10 år utan någon olycka. Jag hade också de från hälsovården som ville att jag skulle ta p-piller men varför om jag inte ens ha bett om det? Jag så att jag va nöjd som det var men hon tyckte att jag skulle tänka om. Idiot. Om jag vill börja med det så gör jag det och om inte så är det ju mitt personliga val. Bry dig inte om de som vill att du ska börja med piller. Är du nöjd så är det allt som räknas.

mollyt
8/8/18, 8:27 AM
#8

Vi har också använt kondom i kombination med en p-dator. Har tidigare ätit hormonpreparat och vill inte tillbaka till det.

OlgaMaria
8/8/18, 11:11 AM
#9

Vi kör säkra perioder i kombination med kondom. Har fungerat jättebra ett antal år nu.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anne.K
8/8/18, 8:14 PM
#10

Har använt kondom hela mitt sexuella tid i livet. Ända från tonår fram till än idag. Inga problem. Aldrig använt annat. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
8/8/18, 8:15 PM
#11

Kanske borde tillägga att jag är 31 år nu.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

AlvaU
8/9/18, 4:10 PM
#12

Är 27 år, använt enbart kondom i kanske två av mitt fyra år långa förhållande, de andra två åren kondom i samband med Natural cycles :-) Varken jag eller sambon vill ha extra hormoner i min kropp.

Gaara
8/13/18, 10:30 AM
#13

Jag kör på Natural Cycles och på de osäkra dagarna är det då kondom som gäller. Gjort detta i lite mer än 3 år. Har använt kondom i tidigare förhållanden med. Har aldrig velat pilla i mig hormoner så. :) Du är inte ensam.

Annons:
Carrosh
8/14/18, 11:19 AM
#14

Har använt enbart kondom sedan förlossning i mars. Ska snart sätta i en kopparspiral just för att jag inte orkar med hormonerna. De sa dock att en hormonspiral oftast enbart påverkar underlivet och inte resten av kroppen, men jag vågar inte chansa riktigt på det, känner jag.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

SuperLimm
8/17/18, 12:57 PM
#15

Jag hade hormonspiral i 7,5 år (bytte en gång däremellan) innan den togs ut för att vi skulle försöka skaffa barn. Nu sen barnet föddes använder vi kondom. Hormonspiral är det enda som funkar för mig. Det verkar lokalt och jag har inte märkt av den. P-piller mådde jag jättedåligt av. Vi planerar fler barn och jag vill inte sätta in en spiral bara för ett år.

Mvh Linn

tk1971
8/17/18, 1:08 PM
#16

Det skulle jag aldrig ha vågat. Det är så osäkert jämfört med andra preventivmedel (jfr Pearl index). Jag har använt flera olika typer, men det jag tyckt varit bäst är hormonspiral. Jag önskar att jag vågat testa det tidigare.

VeilofElysium
8/21/18, 1:13 PM
#17

Jag är allergisk mot materialet som kondomer är gjort på så använder det aldrig. Finns förstås latexfria som det inte är problem med men de är ganska dyra xD Jag måste ändå gå på hormonpiller pga PCOS och då har jag en sort som jag tagit sedan 2012 som funkar.

Upp till toppen
Annons: