Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1584 ggr
Anonym
Anonym
2018-08-03 11:31

Göra slut, men hur?

Hejsan!
Jag skrev ett meddelande här för ett tag sedan ang min kille som inte behandlar mig speciellt schysst. Ibland gör han det, men ofta så känns det inte som han ger stöd av de val jag väljer, han rättar mig ofta för att jag inte får säga fel, gör jag något fel så spelar det ingen roll vart vi är utan han kan berätta tydligt (och oftast ganska högt) om jag gör fel och då menar han också på att jag har svårt att acceptera att han har rätt… Nu det senaste har det vart ganska OK men jag har nog beslutat mig om för att göra slut… Hur gör jag det enklast? Han ser ju det som att vi har det ganska bra men jag själv känner att vi nog inte funkar i ett förhållande längre… Jag vet att han kommer bli helt förstörd och jag vet inte hur jag ska göra….

Annons:
Fridaaaa
2018-08-03 12:29
#1

Sätt dig ner och förklara och säg som det är.
Finns tyvärr inget enkelt sätt att göra slutpå

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym
Anonym
2018-08-03 13:05
#2

#1: Grejen är att vi bor en bra bit från varandra, därför är det så knepigt :( Ska dit idag men ska jag göra det då?

Maria
2018-08-03 13:26
#3

#2 Det känns ju som om det är ett bra tillfälle att göra det när ni ska träffas för tänkt dig själv att någon gör slut via telefon eller t.om. sms eller liknande. Det känns som ganska fegt tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2018-08-03 14:00
#4

Jag kan tycka det är onödigt att åka dit ifall du inte vill vara tillsammans längre. Om det är en bra bit att resa. Det går bra att göra slut på telefon. Blir väl jobbigt för honom också om du kommer och gör slut. Hur gör ni sen liksom?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fridaaaa
2018-08-03 14:57
#5

Jag personligen hade åkt dit och pratat. Tycker det är fel över telefonom man kan undvika det

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
2018-08-03 15:10
#6

Jag håller med Frida.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
angest
2018-08-03 15:34
#7

Jag skulle bli riktigt ledsen att bli dumpad över telefon när man har ett seriöst förhållande. Öga mot öga och förklara varför du vill göra slut.

Katti
2018-08-03 18:23
#8

Tycker det låter som om killen behandlat TS rikitigt illa, med typisk härskarteknik. Nu har vi ju bara ena sidans bild, men av det vi ser här verkar det så. Då kan jag inte tycka att man måste vara så "schysst" när man gör slut att man åker långt bara för det. Telefon är ett bra alternativ tycker jag.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Gaara
2018-08-13 10:48
#9

Hur gick det TS? 

Jag tycker det är bättre att åka dit även om det är långt. Min fästman åkte flera timmar för att komma till sin förra tjej när han visste att hon ville göra slut. HAN åkte till henne för att HON ville göra slut. Nu var det dock ömsesidigt men i alla fall. Bättre man kan åka och prata med varandra så man kan förklara varför man tar det beslutet. När jag gjorde slut med min förra kille så skulle jag hem till honom som vanligt en dag. Brukade smsa när jag klev på t-banan så han kunde komma och möta mig. För att jag inte skulle kunna banga ur från att göra slut så skrev jag i smset att vi behövde prata och att jag redan nu bad om ursäkt. Så när jag kom fram så var det bara att lägga korten på bordet. Då var han dessutom redan förberedd på det. :)

Upp till toppen
Annons: