Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2328 ggr
Fridaaaa
8/2/18, 10:00 PM

Undvika prickar efter intimrakning

Hur gör ni för att undvika prickar när ni intimrakar er?
(enbart intresserad av de som rakar sig! Inte vaxning eller liknande)

Känns som jag testat allt :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Garm
8/3/18, 9:45 AM
#1

Det som verkar fungera för mig är att raka mig i duschen. Brukar tvätta mig först med intimtvål som för att "mjuka upp" hud och hår, sen använder jag RFSUs intim easy shave rakgel och bra rakhyvel som inte använts för länge. Tvättar mig igen efteråt för att få bort alla rakgelsrester.

citytjejen
8/3/18, 6:27 PM
#2

Att badda med alsolsprit efter rakning funkar för mig, blir inga röda prickar då 👍

/Christina

[Devya]
8/4/18, 8:09 AM
#3

Då jag råkade mig var det väldigt random. Ibland fick jag någon enstaka prick och ibland inga alls.

Fridaaaa
8/4/18, 10:32 AM
#4

Jag brukar köra i duschen med intim rakgel och smörja med någon annan intim efter men blir ändå :/ köpt på apoteket. Inte så snyggt vid bikinilinjen eller liknande haha!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lilyz]1
8/4/18, 11:00 AM
#5

Har man knottrig hud (vilket många har i det området) är det svårt att inte få prickar. För att huden ska vara så slät som möjligt är det viktigt att man inte fryser. Duscha med lite extra varmt vatten på området och sen verkar du ju göra rätt med rakgel osv. Prickarna beror ju ofta på att man skadar huden på knottrorna så ta det väldigt försiktigt.

Fridaaaa
8/4/18, 4:47 PM
#6

#5 Duschar alltid riktigt varmt :) 
Är försiktig med, men blir så hur jag än gör, testat massor :( Och är ju inte speciellt snyggt eller skönt,  :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Ipo
8/4/18, 7:43 PM
#7

Är väl bara låta håret vara kvar

Fridaaaa
8/4/18, 7:50 PM
#8

#7 Nej. 

Dels vantrivs jag med det, dels vill jag inte visa det när jag är och badar osv.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emeliiiiieee
8/4/18, 9:18 PM
#9

Brukar bada eller duscha varmt, nya blad på rakhyveln, exfolierar först och sen på med raklödder och raka medhårs(mothårs om jag är lat)

Fridaaaa
8/5/18, 7:50 AM
#10

#9 Vad är exfoliera? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emeliiiiieee
8/5/18, 12:54 PM
#11

#10 skrubba huden. Antingen med nån skrubb eller en handske :) Så man får upp allt hår.

Fridaaaa
8/5/18, 1:08 PM
#12

#11 aha tack för förklaringen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emeliiiiieee
8/5/18, 2:08 PM
#13

#12 Jag brukar skrubba innan och efter sen dra en gång till med hyveln för att vara säker på att allt hår är borta. Har hittills aldrig fått en enda röd prick/rakfinne :)

Annons:
Fridaaaa
8/5/18, 2:10 PM
#14

#13 Ok tack! :) får pröva - skadar ju inte :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: