Preventivmedel

Yaz, utebliven mens efter 4år ?

2018-08-02 17:40 #0 av: amstaff86

Jag har ätit Yaz  i 4års tid och älskar dessa. Mensenaste halvåret har jag fått mindre mens när jag tar placebotabletterna. Senaste gången var i maj ( jag tar dom bara varannan månad till var 3 månad) och då var det bara några droppar en dag.

Nu har jag tagit placebopillerna igen och inte fått nånting alls. Lite smärta i magen som kommer och går och mer ont i svanken mer inte mer än det.

Detta gör mig jätte nojig att jag kan vara gravid. Gjorde ett gravdittest nyss och det var negativt, dock jag tog inte på morgonen urinen. Kunde inte vänta ,rädslan att vara gravid är enorm.

Detta har snarlikt hänt tidigare dock att jag har ätit alla 4 placebo pillerna och inget har kommit först jag är inne på dag 4 på den nya kartan med hormontabletterna. Inbillar mig att magen har blivit större också men kanske är vätskefyllnad av allt vatten och salt man drar i sig också. Men så kan mensen utebli såhär sent trots att man har ätit dom i 4år?

Anmäl
2018-08-02 22:01 #1 av: Fridaaaa

Jadå mensen kan ändras även då.

 Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.