Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1802 ggr
Duvethon
2018-08-02 15:02

Framkalla mens?

Har ätit minipiller i ett år nu och har numer ingen mens. Min fundering är om det är dåligt/negativt för kroppen att framkalla menstruation genom att inte ta tablett i någon/några dagar. Jag är medveten om att jag inte får något skydd mot graviditet men det är inte aktuellt just nu. Anledningen till att jag vill göra detta är för att jag vill ha menstruation då och då, känns konstigt att den är helt utesluten.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Annons:
Fransu
2018-08-02 15:26
#1

Jag åt minipiller i många år och hade heller ingen mens under den tiden. Jag tyckte det var toppen och fick förklarat för mig att det är helt normalt att inte ha mens när man går på minipiller. Så jag tror du ska fortsätta ta dom.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Ipo
2018-08-04 22:02
#2

Nej det är inte dåligt för kroppen att framkalla mens då och då om du önskar att ha den ibland och inte behöver skydd mot graviditet

Zadeira
2018-08-06 21:09
#3

Det jag kan tänka är att det kan bli rörigt hormonellt i kroppen om man håller på och hoppar på och av pillerna, men jag kanske tänker fel.

Har själv mini-piller och har inte haft mens på sisådär 15 år nu vilket är det bästa som har hänt mig.

Upp till toppen
Annons: