Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 871 ggr
Carrosh
7/19/18, 12:33 PM

Det här med mensskydd

Nu i värmen är det helt olidligt med bindor.. Har tyvärr svårt att använda tamponger eller annat liknande efter förlossningsskada och ärrbildning.. Är jag fast med bindor eller finns det annat jag kan använda? Det är så vaaaarmt!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Sparklingponi
7/19/18, 12:43 PM
#1

Jag brukar använda menskopp, vet inte ifall det funkar för dig men jag tycker det är bra. Men det ska ju passa för dig. Finns olika storlekar osv som ska passa olika kroppar, även efter förlossning. 
Nåt annat vet jag inte som är bättre än bindor isåfall. 🤔😕 Tycker också att det blir varmt!

Novachan
7/19/18, 12:44 PM
#2

Menskopp kanske inte heller är något alternativ?

Bindor i tyg kanske skulle vara behagligare? Fått för mig att det finns tips här om hur man kan tillverka egna

Är dom två saker jag kommer på spontant just nu som kanske kan finnas som möjliga alternativ

Fridaaaa
7/19/18, 12:48 PM
#3

Håller med ang bindor i värmen, jag har bindor, inget annat val :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM_L]
7/19/18, 9:59 PM
#4

Byt oftare?

Jag använder både tampong och binda.(Inte båda samtidigt)

Dem från apoteket verkar ha bättre "luftcirkulation". Använde dem under min mensvecka, och det blev inte speciellt varmt.

Carrosh
7/19/18, 10:47 PM
#5

Tyvärr är inte menskopp något alternativ heller. Tycker det är mest obehagligt att stoppa upp något i underlivet förutom vid sex. Hade inga problem med det tidigare, men är just efter förlossning och ärrbildning av förlossningsskada som gör det jobbigt.. Och att byta oftare gör det tyvärr inte mindre varmt. Har provat de från apoteket tidigare men sitter tyvärr inte alls bra för mig. De enda bindorna som sitter ok är ica basics och möjligen always/libresse i enstaka fall.. Är så svårt det här. 😫

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[EM_L]
7/19/18, 10:51 PM
#6

Håll dig där det är svalt då=) Håller mig för det mesta inne när det är varmt och jag har mens.

Annons:
Carrosh
7/22/18, 12:40 AM
#7

Det funkade ju förr, nu har man konstant en bebis på bröstet eller i knät, och även om det är svalare ute så måste en ju ha kläder samt att man blir varm när man går. Det här med att stå still med en barnvagn är ingen hit.. Ibland känns det rent omöjligt, men nu är väl snart mensen över för denna gången, så slipper man extravärmen från bindorna..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fridaaaa
7/22/18, 7:31 AM
#8

#7 På vilket sätt tycker du det blir varmare med binda? Tycker inte det påverkar och då har jag ändå tjocka bindor. Har med liten bebis, men har inte mycket kläder på mig ändå :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carrosh
7/22/18, 2:17 PM
#9

#8 Det känns som att ha ett extra lager kläder i trosorna. Har inte mycket kläder heller när jag går ut, men det hjälper tyvärr inte. Blir extremt varm av minsta lilla samt blir extremt varm när jag har mens också.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: