Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1727 ggr
ks172
2018-07-16 23:55

Hårprodukter

Jag har aldrig haft problem med mitt hår. Jag har alltid haft tjockt hår och gillat mitt hår. Nu blir den tunnare. Duschar håret varannan dag, äter kött osv. Nyligen har jag börjat äta mycket grönsaker/frukt. Men mitt hår har börjat falla. Kan det vara att jag köper fel schampo? Jag hade kört samma schampo och balsam länge, nu bytte jag och nu ska jag byta tillbaka till mina gamla. Får typ panik. Nyligen färgat håret men det var för två veckor sedan men håret började falla för 2-3 dagar sen. Har ni bra tips på hårprodukter? Eller måste jag äta nå slags vitaminer? Kom med förslag.


Annons:
Honestyisdead
2018-07-17 08:54
#1

Menar du verkligen att du känner att ditt hår blivit tunnare på 2-3 dagar är det läkare du ska kontakta.

Gaara
2018-08-13 11:22
#2

Många schampon är dåliga för håret, finns de som är bättre. Och att tvätta håret varannan dag är inte heller så bra. Bättre att låta det gå fler dagar mellan hårtvättarna och att inte ens använda schampo varje gång. Själv har jag använt schampo ca 5 gånger sedan nyår. Antingen för att jag haft hårspray som inte går att få helt bort med bara vatten eller för att det efter ett tag blir svårare att få håret ordentligt rent med bara vatten. Googla på "sista schampo" och köp ett sådant. Det är ett schampo som inte innehåller silikoner som kapslar in hårstråna. Silikoner är inte vattenlösliga men alla ingredienser i ett "sista schampo" kan tvättas bort med endast vatten. Förr i tiden fanns inte schampo och balsam men folk var fina ändå. Köp gärna en borste med vildsvinsborst också. Det tar bort damm och fördelar hårets naturliga fetter och gör så du med största sannolikhet inte behöver tvätta håret varannan dag utan gå i alla fall en dag längre mellan tvättarna. :)

Själv tvättar jag håret två gånger i veckan utan att se helt förjävlig ut men kör man med bara vatten så tar det ett tag för hårbotten att ställa om sig så man får en övergångsperiod där man kan se riktigt flottig ut. Men så värt det i slutändan. :)

[EM_L]
2018-08-21 20:41
#3

Jag tvättar mitt varannan dag. Men väldigt lite schampo utom 1-2 gånger i veckan då jag har lite mer. Sköljer noggrant med först varmt och sedan kallt.

Använder barnängen.

ks172
2018-08-24 11:01
#4

Tack för tipsen alla ni=)


Upp till toppen
Annons: