Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1392 ggr
Rosen82
2018-07-15 17:51

Svett

Någon som vet någon bra deo om man tycker att man luktar svett. Köpte Emma s igår och testat den idag och i början luktar den gott men doften försvinner men som tur är börjar det inte lukta så den är nog bra..Någon som testat den och tycker den är bra eller har tips på bra deo

Annons:
Honestyisdead
2018-07-15 18:00
#1

Har aldrig hört talas om den.

För mig fungerar lbd bra.

Rosen82
2018-07-15 18:10
#2

Sitter och försöker lukta ibland i mina armhålor om det luktar och ibland tror jag att det blir någon stressgrej av det och att jag kanske tycker att det luktar? Tror ni det kan vara så

Honestyisdead
2018-07-15 18:18
#3

Alla luktar olika mycket. En del tvättar armhålorna med våtservett någon gång under dagen och tar ny deo.

Om du luktar eller ej får du fråga någon i tex din familj.

oklart.
2018-07-19 00:28
#4

Har stora svettproblem, kan inte ha långärmad tröja utan att få fläckar i armhålorna. Har socialfobi också så är ofta väldigt nervös vilket gör att jag svettas mer. Jag använde alltid LdB och Palmolives deo förut, men nu när jag bytt till Bats Extra Effective deo så har jag seriöst fått mycket mindre svettningar. Man blir verkligen torr i armhålorna av den. Nu kanske jag kan börja ha långärmade tröjor i höst utan att få svettproblem.

fladdy
2018-07-23 12:46
#5

Du kan ju testa Absolut Torr antiperspirant och sedan använda deo.

aaaaaaaaaaaangelina

tk1971
2018-07-23 16:51
#6

Jag har testat Absolut torr nån gång, men den är ju livsfarlig. Det känns som att den fräter upp armhålorna, det blir alldeles rött och irriterat. Svedan gör det omöjligt att använda den någon längre tid. 

Just nu använder jag Nivea Dry Fresh spray. Jag tycker den funkar bra.

Annons:
fladdy
2018-07-23 22:42
#7

#6 jag har bara känt att det svider så förbaskat när jag råkade raka mig innan. Men visst svider det lite men funkar jättebra för mig annars.

aaaaaaaaaaaangelina

Surpan
2018-07-25 21:20
#8

Jag kan bara använda en enda deo - palmolive. Ingen annan jag testat fungerar. Mitt tips är att testa dom. Vet att de funkar för flera.

/Surpan

Bjallstal
2018-07-26 03:09
#9

Har man extremt mycket svettningar så kan man ansöka (i vissa landsting) om att få behandling mot det. Min bror får både botox i armhålor och händer ca var sjätte månad

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Gaara
2018-08-13 11:07
#10

Lafe's Crystal Rock deodorant har jag nyligen köpt och känner mig än så länge nöjd med. Det är en deo gjord på mineralsaltskristaller. Man blöter den med vatten och så kör man den i armhålorna och under fötterna. Jag har dock inte testat under fötterna än men borde göra, för håller den lukten borta även där ifrån så är den ett underverk. XD Vet dock inte om den reducerar svettet men den tar naturligt död på bakterier som orsakar dålig lukt. Jag valde denna då min gamla deo snart var slut och jag tänkte att varför ska man ha en doft i armhålorna och en annan på kroppen (då jag använder parfym också) så ville ha en oparfymerad deo. :)

Upp till toppen
Annons: