Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2150 ggr
Anonym
Anonym
2018-07-15 05:10

Kan inte le

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag mår så otroligt dåligt över mina tänder och har gjort det i flera år. Kan inte ens komma ihåg senaste gången jag log med tänderna på ett kort. När jag skrattar försöker jag alltid dölja tänderna med överläppen. När jag var yngre blev jag nästan lovad en tandställning när jag var hos tandläkaren, för ”sånna gluggar ska man ju inte behöva ha”, men när det väl var dags fick jag ingen. Det ser inte så hemskt ut på bilden, det kan jag faktiskt hålla med om. Men det ser mycket värre ut i verkligheten när man ser resten av tänderna i överkäken. Det är liksom ett litet mellanrum mellan nästan alla tänder. Det som stör mig allra mest är mellanrummet mellan tänderna bredvid dom i mitten. Dom är sneda på båda sidor och pekar lite snett utåt. Hade jag haft en glugg hade det inte varit något problem, men nu är det 3 som syns väldigt tydligt. Det är verkligen värre i verkligheten än på bilden. Jag har väldigt bra självförtroende annars men just tänderna är nog den enda saken jag inte tycker om hos mig själv. Det finns ju något tandläkare kan göra där dom fyller ut mellanrummen (gör tänderna större) med plast, vilket jag tror skulle funka mellan framtänderna (1 mm mellanrum). Det skulle säkert bli jättebra. Problemet är att då kommer antagligen mellanrummet mellan tänderna bredvid träda fram ännu mer. Ärligt talat har jag nog aldrig sett någon med sånt mellanrum mellan tänderna bredvid mittentänderna som jag har. Det ska inte se ut så. Vi kan verkligen inte lägga över 30000 kr på en tandställning, finns det något annat att göra? Jag vill kunna le…

Annons:
Katti
2018-07-15 06:21
#1

Du har jättefina tänder och verkligen ingen skulle tänka något negativt om dem, utom du själv!

Det är jättebra att ha mellanrum mellan tänderna då det blir enormt mycket lättare att hålla rent. Hål uppkommer nästan alltid i det trånga utrymmet mellan tänderna.

Du har på riktigt ett jättefint leende!

Det är väldigt lätt att se fel hos sig själv. Speciellt när man är i tonåren eller när andra saker känns fel i ens liv. Men andra människor ser inte dessa saker. Om något drar man blickarna till sig genom att anstränga sig att dölja detaljer på sin kropp.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[134643]
2018-07-15 07:01
#2

Det finns en hel del människor som har tandställning i vuxen ålder också, så det kanske kan vara en idé att börja spara pengar själv så att du kan betala det i framtiden. Och när den tiden kommer kanske du inte längre tycker att det är så farligt :) Det kan också vara värt att få en ”second opinion”, alla tandläkare dömer inte lika. Under tiden tycker jag att du ska öva på att trivas med de tänderna du har.

Maria
2018-07-15 08:47
#3

#0 Jag tycker du har jättefina tänder och jag hade gärna bytt med dig då jag  i hela mitt liv haft sneda vampyrtänder😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JoannaLi
2018-07-15 17:57
#4

Jag tycker också att du har jättefina tänder!

[Devya]
2018-07-15 19:44
#5

Jag fattar ingenting, du har ju fina tänder! Om jag hade tänder som dina så skulle jag le hela tiden!

Scintilla
2018-07-16 20:36
#6

Håller med ovanstående, tycker du har jättefina tänder. De ser jämna och fina ut. Min ena framtand där uppe är längre än min andra och ibland när jag ler så ser det ut som att jag bara har en tand. Min undre tandrad har snea tänder på delen som visas mot kameran. Men jag tycker det är fint. Det är liksom… Jag. 😃

Annons:
[Thiah]
2018-07-18 17:02
#7

Jag byter också gärna. Haft tandställningar, dragit ur 8 tänder och mina kanske har en fin form men dom är annars gula, har märken av tandställningen osv… Inte direkt charmigt heller. Men jag orkar inte bry mig så jag ler ändå. Har nån problem med det är det deras problem.

Stallmima
2018-07-19 11:08
#8

Säger bara googla upp bilder på Vanessa Paradis så får du se hennes tänder. Megastjärna som nog inte bryr sig  😃

[EM_L]
2018-07-19 22:15
#9

hade nog hellre haft dem tänderna!

Mina är helt sneda och felaktiga och ser mycket värre ut i både över och under).(Ska fixa tandställning)

line84
2018-07-19 22:44
#10

Alltså på riktigt… Du har jättefina tänder! Hade gärna bytt med dig. Mina är sneda, missfärgade, olika stora mellanrum, listan kan göras lång. Byter gärna ;-)

DiamondIce
2018-07-21 17:21
#11

Jag trodde nästan att det var en bild på mina tänder, de ser nästan lika dana ut! 😃

Jag brukade också vara väldigt missnöjd med hur mina tänder ser ut.  Men sen så frågade jag mig själv hur mycket jag lägger märke till andras tänder, och insåg att jag inte tänker på det alls. Så varför skulle de bry sig om hur mina såg ut? Mina tänder kanske inte ser ut som de i någon tandkrämsreklam, men de är hela och gör sitt jobb!

Däremot tycker jag det var väldigt oprofessionellt av din tandläkare att uttrycka sig på det sättet, jag förstår att det har stärkt din uppfattning att dina tänder är fula. Men som flera andra redan har sagt så ser de fina ut, och jag lovar att folk ändå inte stirrar på dina tänder när du ler, gluggar eller ej! Och om någon stör sin på dina tänder när du ler så säger det betydligt mer om dem än det gör om dig och dina tänder. Glad

Upp till toppen
Annons: