Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 2927 ggr
AnnaFo
2018-07-09 08:12

Rakningrutin?

När ni rakar er där nere, vad har ni för ”rutin” för att få ett bra resultat (som inte kliar, röda prickar o s v). Några särskilda produkter ni använder? Hur ofta rakar ni för att kunna hålla området hårfritt men samtidigt huden lugn? Rakar ni bort allt hår eller inte? Tips på hur man får det lent och snyggt om man vill raka bort allt?

Annons:
emeliiiiieee
2018-07-09 21:18
#1

Börjar alltid med ett varmt bad för att öppna upp, väntar i typ 10 min sen tar jag genomskinlig gel för intimrakning och en herrhyvel från gilette. Rakar bara blygdläpparna och bikinilinjen. Lämnar de mesta på venusberget. De få gångerna jag rakar bort allt så smörjer jag alltid med mandelolja efter. Hittills inte fått några rakfinnar :) Rakar även utan att bada då jag bara tar blygdläpparna, ska jag raka allt är det bad som gäller innan :)

Derp
2018-07-15 11:57
#2

Rakar inte då min hud är för känslig för det. Få alltid röda kliande prickar och det ser hemskt ut. Går istället till salong och vaxar. Är dessutom ganska skönt att slippa göra det själv :P

fladdy
2018-07-15 23:35
#3

Det finns massa tips om detta på Youtube som jag rekommenderar 🤪Men en grej jag har uppmärksammat själv är att undvika att använda "slitna" rakhyvlar och att mjuka upp med varmt vatten innan.

aaaaaaaaaaaangelina

oklart.
2018-07-19 00:21
#4

Rakar bort allt ungefär en gång i veckan, oavsett årstid. Använder alltid raklödder/rakgelé, alternativt en väldigt glidig tvål som innehåller olja. Har även rakat mig med kokosolja och det funkade helt okej. Det börjar blöda en aning ibland, troligen då jag rakar mothårs, men jag bryr mig inte direkt. Använder en gelé från RFSU efteråt. Kan behöva ta fler än en gång för att förebygga kliande. Får sällan röda prickar, alltså det är klart det blir några få men dom är absolut inte stora finnar och är inte framträdande eller utstickande.

emeliesve
2018-07-20 02:58
#5

Rakar mig ca en gång i veckan, oftast på helgen då jag har mer tid. Först en lång dusch eller bad sen brukar jag använda RFSU Intim Easy shave (finns på apoteket) och raka ganska försiktigt. Ett ben upp på badkarskanten så jag kommer åt överallt. Efteråt använder jag RFSU ”intim cooling balm”. Funkar bra. Har inte haft några problem med prickar eller att det kliar sen jag började med de produkterna. Jag rakar bort allt hår. Bästa känslan när det är helt lent där nere. Känns fräschare, tycker jag.

Upp till toppen
Annons: