Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1228 ggr
G1RL
6/19/18, 9:26 PM

Mens i femton dagar

Hej alla Jag är snart 15 och jag brukar ha mens i 10 dagar. Idag är jag på dag 15 av min mens. Det kommer rött blod, men också mycket brun gegga typ. Mamma vet inte att jag har mens, för jag har inte vågat berätta och vet inte hur jag ska göra. Varför har jag mens såhär länge? Är oskuld om det makear sense.

Annons:
Honestyisdead
6/19/18, 9:56 PM
#1

Tycker du ska ringa ungdomsmottagningen.

-Aida-
6/20/18, 10:33 AM
#2

När man växer upp kan mensen balla ur lite hur som helst innan den blir regelbunden,  ibland kan den va lång och ibland väldigt kort.
Jag hade mens i tre dagar och sen i 7 och sen i 5 nä rjag växte upp. Det är en bra ide att kontakta ungdomsmottagningen för mer information om vad som är normalt och inte normalt.

AlvaU
7/23/18, 4:10 PM
#3

För det första vill jag bara säga att mens inte är något att skämmas för. När jag fick mens var det väldigt skönt att prata med min mamma om det :) Och jag sa det bara rakt ut - "Mamma, jag har fått mens". Hon tyckte inte det var något särskilt med det men var till stor hjälp! (Och ingen mamma blir nog förvånad över att deras dotter fått mens.)

Med det sagt - mensen kan vara konstig i början. Den kan hoppa över några månader, man kan ha mens många dagar, extra ont, inte känns någonting alls, det kan komma bara lite eller det kan komma mycket. Troligtvis är det ingenting konstigt det du har, men är du osäker kan du alltid kolla med UMO :)

OlgaMaria
7/27/18, 3:26 PM
#4

Hur länge sen var det du fick din första mens? Om det var mindre än ett år sen kanske det bara är kroppen som beter sig lite konstigt och att det kommer blir bättre. Men både 10 och 15 dagar är väldigt länge.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: