Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1877 ggr
kvinnan
6/18/18, 9:03 PM

Vit blus eller helsvart på begravning?

Kan man vara helt svartklädd på begravning eller bör det vara vit blus under en svart jacka/kavaj? Männen ska väl ha mörk kostym och vit skjorta men tycker det är svårare att veta som kvinna.

Annons:
Maria
6/18/18, 9:06 PM
#1

Det bästa är väl att fråga om det är någon klädkod annars funkar det bra med båda som du beskriver. Det brukar inte vara så strikt numera.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kvinnan
6/18/18, 9:11 PM
#2

Det är nog jag som bestämmer om det är klädkod i så fall då jag är närmast men jag orkar inte tänka på kläder då jag vill bara kräkas just nu. Jag har varit på flera begr. men ingen så nära har avlidit.

 Men tack

cissi_1993
6/18/18, 9:23 PM
#3

När min farfar dog var jag så förstörd att jag bara drog på mig något svart vilket var en svart t-T-skirt med hål i :O och glittriga stenar framtill, en lång svart kjol men volanger och sen en röd långärmad tjocktröja över. detta såg för jävligt ut men som den yngsta närmaste sörjande var det ingen som brydde sig. 

har varit på begravningar där barn haft prinssäss klänning  och ingen brydde sig. 

kan man inte bortse från en annan människas kläder på en begravning sörjer man inte tillräckligt för att vara där.

[EM_L]
6/19/18, 9:15 AM
#4

Fråga dem som är släkt med personen som är död och ska begravas.

Dem kanske har något önskemål?

Honestyisdead
6/19/18, 11:58 AM
#5

#4 Läs #2

MonicaLagerquist
6/19/18, 9:32 PM
#6

KRAM ♥ Ta på dig det du känner dig mest bekväm med.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Upp till toppen
Annons: