Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 2142 ggr
[EM_L]
6/15/18, 7:49 PM

Köpa bindor: Någon som känner sig iaktagen när...

…man köper mensskydd?

Innan för ca ett år sedan så tyckte jag det var sjukt obehagligt att köpa bindor.

Men nu ett år senare så är jag van och tänker att alla kvinnor(nästan alla) har mens.

Så vad är det som är så obehagligt nu?

Annons:
MonicaLagerquist
6/15/18, 7:56 PM
#1

Brydde mig inte ett dugg när jag köpte bindor.

Stolt ägare till fem La permer

[Tuulikki]
6/15/18, 8:01 PM
#2

Har aldrig brytt mig när jag köpt tamponger/bindor och det är över 10 år sen jag fick min första mens. Min sambo (som är man) bryr sig inte när han behöver köpa åt mig heller.

Aldrig någonsin känt mig iakttagen vid mensskyddshyllan🤔

tk1971
6/15/18, 8:02 PM
#3

Det var rätt jobbigt precis i början när man var ung, men det gick över senare. Halva befolkningen köper mensskydd under en rätt lång tidsperiod, så varför ska man egentligen tycka det är pinsamt?

ApanAnn
6/15/18, 8:04 PM
#4

Nej, det är ingen som bryr sig så jag väljer det jag ska ha och går sen och betalar. Om någon står vid bindorna är liksom inte konstigare än om någon står och tittar på kleenex eller kryddmix.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Scorpio97
6/15/18, 8:05 PM
#5

Nej, jag har aldrig känt mig iakttagen eller obekväm när jag köper mensskydd. Varken vid hyllan eller i kassan.


//Jessie

emeliiiiieee
6/15/18, 8:14 PM
#6

Känner mig inte iakttagen eller obekväm när jag köper mensskydd. Däremot var det en i kassan som frågade "gör det inte ont att stoppa upp tamponger?" Det var mer obehagligt tycker jag.

Annons:
Novachan
6/15/18, 8:29 PM
#7

Har aldrig känt mig obekväm med det och man behöver inte vara det, men förstår att vissa kan tycka att det är jobbigt ändå

#6 Verkligen oprofessionell kommentar! Helt onödigt. Kanske personen försökte vara trevlig med småprat men faila helt…. eller genuint undrade men inte har så bra koll på hur man beter sig professionellt/hur man beter sig i sociala situationer

emeliiiiieee
6/15/18, 8:42 PM
#8

#7 Var en som säkert var runt 18, men fortfarande oprofessionellt..

Maria
6/16/18, 6:42 AM
#9

Jag behöver inga mensskydd längre men har aldrig haft problem med att handa dessa. Min man handlar för mig emellanåt och han har nog aldrig märkt något heller.

Det är ju saker man behöver likaväl som två och tandkräm t.ex😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pyromanen
6/16/18, 8:15 AM
#10

Köpa mensskydd är som att köpa toapapper, inget konstigt. Har alldrig upplevt det minsta jobbigt, men vet vilken känsla du pratar på, för jag upplevde nåt liknande inför att köpa kondomer. I alla fall i mataffören, gick mycket bättre på apoteket 🤔. Det är ju lika naturligt och vettigt att köpa såna, så korkat att det ska ta emot då!

VeilofElysium
6/16/18, 10:07 AM
#11

Jag tyckte nog att det var pinsamt från början när man var 15,16-17 ish men absolut inte nu. Jag brukar köpa på apotek när jag ändå är där för andra ärenden.

Scintilla
6/16/18, 3:37 PM
#12

Jag tycker det är pinsamt men försöker att låtsas som att det regnar.

vendelay
6/16/18, 7:46 PM
#13

När jag var yngre, typ under 13, köpte jag aldrig mensskydd eller ens bad om det, om jag var i akut nöd stoppade jag mängder av toapapper i trosorna (… Det slutade aldrig väl haha). En gång fick jag mens hemma hos min pojkvän (numera sambo) och jag visste inte vad jag skulle göra så jag bad honom till slut springa till affären och köpa skydd. När han kom tillbaka hade han rätt skydd jag bett om, mängder med glass och choklad och efter det insåg jag att det faktiskt inte finns något pinsamt i det!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Splatter
6/17/18, 12:51 AM
#14

Tyckte det var jobbigt i början mest för att jag hade ingen aning om vad som skulle fungera bra, vilket märke är bra och vad innebär vingar osv. Visste bara att jag hatade min mors skydd, tjocka apoteksbindor. Efter det så var det bara pinsamt för min far om han följde med för att handla mat, hah!

Nu har jag bara tygbindor, så engångsskydd är inget jag köper längre.

-Aida-
6/18/18, 10:35 PM
#15

Bryr mig inte när jag köper mensskydd men jag är väldigt noga med vilka produkter jag köper ihop med mensskydd. 😂Vill inte ha nåt klassiskt mens erbjudande som skydd med choklad till extra pris på ica. Köpte skydd ena dagen och choklad dagen efter bara av den anledningen… 😂😂😂

vendelay
6/19/18, 6:26 AM
#16

#15 varför?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[EM_L]
6/19/18, 9:13 AM
#17

#15 Undrar jag med.

Tant Grön
6/21/18, 10:10 AM
#18

För många år sedan var jag på väg till jobbet och hade glömt ta med tamponger.
Var tvungen att köpa i en kiosk där det stod en ung kille och sålde. Rökte också på den tiden. När jag sa att jag skulle ha ett paket tamponger och en ask tändstickor så började han flina. Han ursäktade sig och sa att det var en konstig kombination. Det var jättepinsamt.

linn15år
6/21/18, 10:54 AM
#19

Ja på apoteket är det en pina enbart pga den "hjälpsamma"mannen som jobbar där. Kan man inte bara få plocka sin vara själv, gå till kassan, betala och gå ut? Nej det verkar inte gå. Det ska diskuteras produkterna och jämföra hit och dit med annat i deras sortiment. Värre när man köpte glidmedel eller kondomer. Aldrig mer handlar jag intimprodukter där.

Jag köper i vanliga affärer där den som står i kassan enbart tar betalt utan att lägga sig i vad man köper.

Upp till toppen
Annons: