Annons:
Etikettmammarollen
Läst 1027 ggr
Anonym
Anonym
2018-06-09 15:28

Sårad av mamma

Idag var jag med min mamma och skulle prova avslutnings kläder. Jag hittar då två tröjor jag gillade. När jag sedan testat de var det bara en kandidat kvar av dessa. Jag frågar då min mamma om hon tycker jag skall köpa den varpå hon svarar "nä, den ser ju lite tråkig ut för en tonåring", som att det var en tant tröja liksom. Överreagerar jag, tycker ni det är okej att säga så till nån (sin dotter)?

Annons:
[Wijnja]
2018-06-09 15:35
#1

Hon har väl ingen klädsmak

Pyttelite
2018-06-09 15:40
#2

Du fick ett ärligt svar av din mamma. Det är inte du som är tröjan om du förstår vad jag menar. Din mamma gillar dig men skulle inte välja den tröja som du valt till sig själv.

Det är väl ok att man har olika smak - om du gillade tröjan räcker väl det? 

Din mamma får motiverar varför hon inte gillar tröjan och du får ta till dig det och fundera om du tycker lika.

Annars är det väl bara att handla om den passade?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
2018-06-09 15:51
#3

Jag gissar att du ville ha ett ärligt svar av din mamma eller?

Jag förstår faktiskt talat inte din reaktion alls. Att säga att en tröja ser tråkig ut är väl inget konstigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2018-06-09 17:16
#4

Klart det är ok att säga så till sin dotter. Hon sa inte att du var tråkig utan tröjan. Så hur kan du bli sårad av det?

Pyttelite
2018-06-09 17:26
#5

Jag tror att vi alla gjort samma misstag när vi frågar dom vi litar på om något. 

Ofta är frågan ett behov av att få en bekräftelse på att det vi valt är bra inte en egentlig fråga om personen gillar saken.

Har gjort samma sak som TS när jag frågat närstående om något men fått "fel" svar och blivit ledsen för svaret.

Egentligen vill jag få höra att mitt val var bra inte vad den andre tyckte - och framförallt inte att det var "fult" - kommunikation är svårt ibland. 

Vi säger en sak men menar en annan!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Devya]
2018-06-10 12:54
#6

Varför frågar du om du inte vill ha ett uppriktigt svar? Jag förstår inte varför du blev sårad. Hon tyckte vara att tröjan såg lite tråkig ut och det får hon väl lov att tycka, eller? Som svar på din fråga så ja, du överreagerar. :) Man kan inte alltid tycka om samma saker. :)

Annons:
Scorpio97
2018-06-10 13:24
#7

Jag ställer inte frågor om jag inte vill ha ärliga svar. Så jag hade bara tyckt det var bra om min mamma svarade ärligt och sa att hon tyckte den såg tråkig ut om det var det hon tyckte. Hade jag inte velat veta hade jag inte frågat :)
Däremot vet jag att exempelvis min syster frågar så ibland och att hon egentligen bara vill ha bekräftelse på att det är ett bra köp snarare än min faktiska åsikt. Då ger jag svaret hon vill ha. Det är ju hon som ska ha tröjan, och så länge hon gillar den spelar det väl ingen roll om jag tycker den är tråkig eller har fel färg.


//Jessie

[rumelle]
2018-06-10 13:52
#8

Ja, du överreagerar. Vill du inte ha ett ärligt svar så fråga inte. Alla har olika smak och alla gillar inte samma saker. Om du gillar tröjan, så köp den och skit i vad andra tycker.

Upp till toppen
Annons: