Annons:
Etikettoff-topic
Läst 967 ggr
[rosarosett]
2018-06-05 19:40

Manlig vän för på?

Har en manlig vän sedan ett år tillbaks vi har vart väldigt nära varandra vänskapligt och ett stöd då vi båda är ganska ensamma individer, men den senaste månaden har han vart otroligt på, badat mig i komplimanger om vilken bra person jag är återupprepade gånger har jag vart tvungen och säga att jag uppskattar komplimanger men inte behöver dem, han skriver mycket varje dag och tystnar jag för att få lite andrum är han ännu mer på. Märker jag drar mig undan, han är en vän så vill inte förlora honom, men får ingen plats att andas. Dessutom börjar jag misstänka att han har känslor för mig och har ifrågasatt detta han säger nej men sen är han lika på igen, vet inte hur jag ska lösa detta på bästa sätt. Det värsta blev när han återupprepade gånger började kommentera om min nuvarande relation vilket han inte har med och göra. 

Vad ska jag göra.. Bara bli tystare ett längre tag(ta en paus?) säga upp vänskapen? har ni haft en vän som vart för på? hur gjorde ni?

Annons:
91Marran
2018-06-05 20:59
#1

Vännen som var för på sabbade mitt förhållande och vänskapen mellan oss tog slut när jag insåg vad han gjort. Jag hade sagt att, kan inte du lugna dig så måste vår vänskap ta en paus. Då kanske han förstår allvaret. Min vän förstod inte allvaret och flippade ur och blev som en psykopat. Hade inte känt honom så länge, så jag visste om hans "konstiga" sida. Men sätt ett ultimatum och håll dig efter det.

Mvh
Mig

Scintilla
2018-06-06 08:01
#2

Håller med #1 att du borde säga till, ärligt, hur du känner och hur du vill ha det. Att du ställer krav, ger ett ultimatum och att du sedan fullföljer det också och inte ändrar dig / tvekar. Var stark och känn efter vad du vill är mitt råd.

-Aida-
2018-06-06 16:36
#3

Säg till din vän att han är helt enkelt för på och du skulle uppskatta om han kunde ta de lungt, mindre komplimanger, kanske inte skriva så himla mycket. tagga ner helt enkelt.
Kommenterar han nåt om din relation som du finner opassande, säg bara att han inte har nåt med de att göra.
Att säga som de är rakt ut är inte att vara otrevlig, de är att ställa krav på din omgivning. Blir han arg på dig så ser han inte sitt eget beteende och hur det påverkar dig.

powerade
2018-06-10 00:30
#4

Skulle försöka prata om det. Alla kan ju inte behöva stöd jämt och du bör få lite eget andrum själv. Säg som det är bara.

Upp till toppen
Annons: