Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 2051 ggr
[Svea&Sabina]
2018-05-30 08:05

Mens vid fel tillfälle

Min bror tar studenten om 5 dagar, om jag inte har problem nog ska mensen falla in. Jag har känt mensvärk i en vecka, men ingenting händer. Jag skulle få min mens igår, men nej! Jag har börjat gå upp 7:30 varje morgon och jag tror det är därför min mens är sen. För 2 månader sedan började jag cykla varje dag och då blev min mens sen, den kom vid fel tillfälle då också. Finns det någonting jag kan göra för att få min mens idag, jag har mensen i ca 5 dagar, så det skulle vara bra om jag får den idag. Jag blir så irritterad att mensen alltid skjuts upp till den dagen jag inte vill ha den.

Annons:
Fridaaaa
2018-05-30 08:24
#1

Mensen ändrar sig inte för att du ändrar tid du går upp :) 
Mens kan variera och vara oregelbunden ibland, helt naturligt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Svea&Sabina]
2018-05-30 08:48
#2

#1 Jag läste att mensen kan ändra sig pga ändrad rutin.

Fridaaaa
2018-05-30 09:42
#3

#2 Nej det ändras inte pga det :) Däremot kan det ändras vid tex ökad stress, ändrad kost osv, men inte för att man stiger upp annan tid :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OlgaMaria
2018-05-30 12:39
#4

Går inte att göra något för att mensen ska komma fortare. Konstigt att du haft ont i en vecka. Du kan inte vara gravid?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

pyromanen
2018-06-01 08:40
#5

Varför är det problem att ha mens när din bror tar studenten?

[Svea&Sabina]
2018-06-02 12:54
#6

#4 Jag är inte gravid :D #5 Jag är rädd att blöda igenom eller på sidan av bindan när jag rör på mig.

Annons:
Honestyisdead
2018-06-02 14:44
#7

Att du går upp tidigare får inte din mens att komma senare. 

Mensen kan vara väldigt ojämn, speciellt i tonåren. Tyvärr fungerar det inte som en klocka. Och tyvärr kan man inte "pressa" fram den så den kommer "rätt".

Ha stor binda i bra trosor så ska du se att det blir bra. Jag tar nattbinda med vingar när jag vill vara säker när jag inte har tampong.

[Svea&Sabina]
2018-06-02 14:48
#8

#7 Jag använder nattbinda dygnet runt för att vara säker, men ändå blöder det på sidan när jag rör på mig.

Honestyisdead
2018-06-02 14:58
#9

#8 Ha då en binda i trosorna och ta en som du drar upp mellan skinkorna. Då läcker det inte :)

OlgaMaria
2018-06-02 16:24
#10

Blöder du väldigt mycket eller tar du bara nattbinda för att vara på säkra sidan? Det kan fungera bättre med en vanlig binda med vingar och ett par trosor som sitter bra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Svea&Sabina]
2018-06-02 19:56
#11

Jag använder nattbinda för att vara på den säkra sidan, men den här gången blöder jag mer än vanligt. Jag använder näst största nattbindan från Always (blå förpackning).

Novachan
2018-06-03 01:05
#12

Har alltid haft problem med att det hamnar på sidan. Att använda vingar hjälper mycket. Om det finns nattbindor med vingar så använd det, annars vanliga bindor med vingar som har högsta uppsugningsförmåga.

Man kan också använda tampong och binda (med vingar helst) samtidigt så får du ett sorts dubbelt skydd.

När jag hade mens (jag har inte mens längre pga medicinering för det + att jag är lätt underviktig pga att min kropp inte fungerar som den ska längre) så hade jag ofta mensvärk en vecka innan mensen och sedan under mensen, ca. 7 dagar, och ofta kraftiga flöden, men det var för att jag misstänks ha endometrios och dessa är några symptom på det. Är mycket vanligt, kanske du också har det(?) . Du kan läsa mer om sjukdomen för att få veta alla de möjliga symptomen man kan ha

[Svea&Sabina]
2018-06-03 23:08
#13

Den börjar ta slut nu, så skönt!

Annons:
Gaara
2018-06-04 10:47
#14

Innan jag började med menskopp så var det inte ovanligt att jag hade både tampong, binda och även tog lite papper som jag vek ihop och drog upp mellan blygdläpparna och skinkorna. Japp, så sjukt rädd var jag för att blöda igenom. Mitt enda problem med menskoppen nu är att jag känner mig så trygg så jag ibland glömmer att jag måste tömma den. Vilket kan resultera i att den blir överfylld och börjar läcka. XD

emeliiiiieee
2018-06-04 12:02
#15

Jag kör alltid förlossningsbindor när jag har jättemycket mens. Har aldrig läckt ur dom :) Finns på vanliga apotek

[Svea&Sabina]
2018-06-05 23:00
#16

Det gick bra idag! Jag har knappt mens, så jag behövde inte byta binda på hela dagen :)

Gaara
2018-06-11 19:16
#17

#16 Vad skönt för dig. :)

Upp till toppen
Annons: