Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 718 ggr
Lisa0513
5/27/18, 9:17 PM

Tampong problem

Hej! Jag är en tjej på 13 år som för tre månader sedan fick min första mens. Om två veckor ska jag ner till Spanien med min släkt i en månad. Första veckan av resan ska jag ha min mens och jag vill kunna bada så jag pratade med min mamma och vi kom överens om att jag skulle testa tampong och ha det när jag badade. Något jag oroar mig över är att det ska läcka igenom och synas när jag kommer upp ur badet. Kan det göra det? Men nu till det jag undrar över mest: Vad är bäst att bada i samtidigt som det är första gången med tampong? Jag tänkte antingen o.b’s mini eller tampax. Vill ej ha något för litet så det läcker eller för stort. Vad hade ni gjort om ni var mig?

Annons:
SuperLimm
5/27/18, 9:35 PM
#1

Det finns en risk att det rinner ut lite precis när du kliver ur vattnet men det är rätt ovanligt om man inte blöder mycket. Du kan be någon hålla upp en handduk åt dig när du går upp så kan du bara gå till toan och byta tampong lite snabbt. 🙂

Mvh Linn

OlgaMaria
5/28/18, 9:51 AM
#2

Lätt att känna sig väldigt orolig när man inte är van med tampong men jag har alltid oroat mig i onödan i alla fall. Sen tror man att man har allas ögon på sig men det har man inte. Även om det skulle komma lite så lär ingen märka det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Ellemol
5/28/18, 8:47 PM
#3

Om det är första gången du använder har jag lite tips!! Första gången jag testade tampong var jag orolig, det var lätt att föra in, jag ville bara testa så jag tog ut den ca 1 timme senare. Det var det svåraste jag gjort! Eftersom att det var slutet på min mens så blödde jag inte lika mycket, därför var den torr och kunde inte ”glida” ut. Bara så du vet. Du kan testa gå på toa, försöka få ut den, om den inte glider ut lätt är den inte tillräckligt blodfylld för att bytas. Jag har aldrig testat bada med tampong dock

Upp till toppen
Annons: