Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4672 ggr
powerade
5/25/18, 11:10 AM

Intim trimmer

Tycker det verkar bli vanligare och vanligare att trimma bort oönskat hår. Tycker absolut inte om att raka könet och är alldeles för lat för att klippa det och känns ofräscht med LÅNGT hår. Så tänkte att någon här uppenbarligen trimmar? Så hoppades på få tips på vad ni använder och för och nackdelar och om ni är nöjda:D

Annons:
SuperLimm
5/27/18, 2:30 PM
#1

Jag använder sambons trimmer han har till håret. Eller, hade. kroppshår är oftast grövre än huvudhår och sliter mer på trimmern. Så nu kör vi typ bara kroppshår med den trimmern då den blivit så slö (och batteriet börjar dessutom ge upp då den har rätt många år på nacken). Har för mig det finns flera olika sorters trimmers till kroppshår och vi har pratat om att skaffa en sån men dom som faktiskt är bra kostar lite mer så ekonomin har satt stopp.

Mvh Linn

powerade
5/27/18, 6:09 PM
#2

#1 är inte en sån lite klumpig. Vad är en prislapp på " lite dyrare"?:p

SuperLimm
5/27/18, 9:33 PM
#3

#2 Nja lite kanske, den är dock sladdlös och inte så stor så det är inte så farligt. Jag är dock van att klippa hund med en större trimmer med sladd som är lite klumpigare så jag har väl vanan inne antar jag 😂

lite dyrare för mig är över 1000kr. Egentligen har vi haft råd många gånger men allt handlar ju om prioriteringar och det har funnits roligare saker att lägga pengarna på, haha!

Mvh Linn

OlgaMaria
5/28/18, 9:53 AM
#4

Använder en hårtrimmer och vanligtvis trimmar jag bara ner håret så att det fortfarande är kvar överallt men kort.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Novachan
5/29/18, 6:50 PM
#5

Använder en trimmer som är till för benen och annat kroppshår. Medföljde en kamguide (tror det heter så) som gör att man kan trimma så man har lite längd kvar. Blir egentligen lite för kort enligt min smak med håret växer så fort så det fixar sig ganska snabbt.

powerade
5/29/18, 7:50 PM
#6

#5 det följer inte med så man kan sätta på något så den inte tar lika kort?:) kanske finns sånna också? Men känns ju inte så om det är gjort för ben direkt:3

Annons:
Novachan
5/29/18, 8:37 PM
#7

#6 Som sagt var det något som följde med, jag tror att apparaten är för allt kroppshår; ben, armhålor, intimområde. Den har båda trimmer och rakfunktion samt fungerar som epilator. Tror det var denna modell eller en äldre version av den: https://www.netonnet.se/art/halsa-personvard/kroppsvard-kvinnor/epilator/braun-se7-7880-silk-epil-sensosmart-wet-dry/1003031.9143/

sp0ngeb0b
5/30/18, 6:38 AM
#8

Jag brukar använda min partners trimmer som han har till håret. Innan hade jag en intim trimmer från Veet, men den glömde jag i Sverige när jag flyttade därifrån. Jag gillade den, dock hade jag inte den så länge så jag vet tyvärr inte hur kvalitén är.

224
6/4/18, 7:10 PM
#9

intimtrimmer från veet, kostade 149 :-

Upp till toppen
Annons: