Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1533 ggr
[90hey]
2018-05-15 09:51

Brun utan sol

Hur applicerar ni brun utan sol för å få de å se naturligt ut, inklusive ryggen? Och vad rekommenderar ni för brun utan sol? Jag är en nybörjare o relativt dålig på allt som har med precision och göra, gärna något enkelt tips. Ska man applicera överallt?

Annons:
nypisnina
2018-05-15 10:14
#1

Jag kan verkligen rekommendera cocoa brown, det går inte att misslyckas, har smörjt min egen rygg och tycker att det har sett fläckigt ut men det blir alltid jämnt och fint resultat, och dessutom naturligt. Jag rekommenderar en BUS handske när man applicerar, det sätter sig som attan i handflatorna annars. 

https://www.apotea.se/cocoa-brown-1-hour-tan-dark-150-ml?gclid=EAIaIQobChMI1cbP16KH2wIVg9CyCh2qUgS0EAYYASABEgJAZ_D_BwE

Honestyisdead
2018-05-15 10:15
#2

Det blir aldrig bra på mig. Trots att jag följer instruktioner blir det ojämnt. Har testat olika märke. Både billiga och dyrare.

Ryggen får man be om hjälp med.

nypisnina
2018-05-15 10:19
#3

#2 Har du provat cocoa brown? 

Insåg just att jag nog kan smörja min egen rygg p.g.a. att jag är överrörlig, det kanske inte hade varit så lätt annars. 😊

Honestyisdead
2018-05-15 10:40
#4

#3 Nej den har jag inte testat. Har kikat på den.

Sattyg
2018-05-15 10:44
#5

Håller med om cocoa brown, men glöm inte att använda handsken. Ryggen är svår att nå själv, men jag såg nånstans (minns inte var) att det hade kommit ut en slags applikator för just ryggen men ett långt handtag och en "platta" längst ut gjord i samma material som handsken.

Cocoa brown ger en ganska intensiv brun färg så om du är osäker kanske du ska testa en sk gradual tan istället, det finns många sorter och den jag använder kommer från James Read Tan.

Honestyisdead
2018-05-15 10:47
#6

#5 Det är just därför jag inte vågat mig på cocoa. Jag är likblek.

Annons:
emeliiiiieee
2018-05-15 10:48
#7

Cocoa brown är det bästa jag testat! Billig, blir jämn och inte orange. Jag använder handske för att smörja in och sen lägger jag på hudlotion på de torra partierna så som handleder, knän och armbågar. Ryggen får jag alltid be om hjälp med och jag smörjer bara övre delen av kroppen och struntar i ansikte.

Honestyisdead
2018-05-15 11:52
#8

#7 Hur gör du för att inte se en markant skillnad på ansikte och resten av överkroppen?

Duvethon
2018-05-15 13:27
#9

#8 jag applicerar brun utan sol i ansiktet med en stor sminkborste, och enbart på kindben och panna. blir sällan bra om man lägger ett tjockt lager på ansiktet

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Honestyisdead
2018-05-15 14:47
#10

#9 Förstår ändå inte. Det måste ju bli en gräns från där ni inte tar och där ni tagit. Annars kan ni ju inte vara vita som jag från start.

emeliiiiieee
2018-05-15 15:11
#11

#8 jag får finnar av brun utan sol produkter i ansiktet. Nu har jag fått färg i ansiktet pga jobbet så just nu är det ingen större skillnad mellan brun utan solade kroppen och ansiktet.

nypisnina
2018-05-16 08:53
#12

Man kan reglera graden av cocoa brown genom att inte ha på den så länge, ju längre tid man har på den innan man sköljer av sig desto brunare blir man. Jag är väldigt ljus så jag började med bara en timma i början innan jag sköljde. Sen kommer "brännan" gradvis en tid efteråt också har jag hört. Men jag brukar ha på mig den i ca 3 h innan jag sköljer och jag blir jämnt brun men skillnaden är inte som när man får en spraytan på salong. Jag använder den överallt, i ansiktet också. Medan den verkar så är ansiktet sååå brunt, men det mesta sköljs av så man behöver inte vara orolig.  👍

Sattyg
2018-05-16 09:42
#13

Jag är också väldigt ljus och jag använder inte samma bus i ansiktet som till kroppen, till ansiktet har jag en som är anpassad till det och som inte ger samma intensiva färg. Jag har inte upplevt att det blir några skarpa kanter men om det skulle bli det så skulle jag nog bara jämna ut det med hjälp av smink 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: