Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1209 ggr
[EM_L]
5/9/18, 8:09 PM

Storlekar gällande BH

Hej! Mätte min storlek nyss och det är 80AA.

Dock så hittar jag inte 80AA som alternativ(eller vad man nu ska säga i länken där det står storlekar som finns på just den BH som är byggellös)

http://www2.hm.com/sv_se/productpage.0585279004.html

Så kan någon berätta vilken storlek jag ska ta då?

Vill helst ha bygellös BH och det är ett måste just nu.

Om dem har två-pack på HM så kan jag ta det för det är en sort utan spännen och så.

Tack för svar snabbt!

/MEML

Annons:
emeliiiiieee
5/9/18, 8:13 PM
#1

Cubus har jättefina bygellösa bhar. Som dessutom är extremt sköna.

Honestyisdead
5/9/18, 8:13 PM
#2

Står inte din storlek så finns den inte i den storleken.

Visste inte det fanns så små storlekar som aa

[EM_L]
5/9/18, 8:14 PM
#3

#1 Vad bra!

Men ska kolla HM och frågade efter storlekar.

[EM_L]
5/9/18, 8:17 PM
#4

http://www2.hm.com/sv_se/productpage.0610052001.html

Vilken storlek motsvarar 80AA på denna. Storlekarna är Small, medium och Large.

Calcifer
5/9/18, 8:22 PM
#5

#2 Jodå, det finns i vissa fall AA. 

#3 Kupan blir ofta lite mindre om man väljer en mindre omkrets, om du hittar en med mindre omkrets i A så finns det en chans att kupan kan passa, då måste det dock vara en med spänne eftersom det går att köpa förlängningar att använda. Själv hittar jag bästa BH:ar som passar i kupa D men med omkretsen 90 alternativt 95, omkretsen är då för liten men med förlängning fungerar det fint. Tar jag en D med större omkrets blir kupan för stor, tar jag en mindre kupa med större omkrets blir kupan för liten. Ett jäkla gissel att hitta BH:ar som passar ibland. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
5/9/18, 8:34 PM
#6

#4 Tycker inte du ska beställa någon utan gå och prova så det blir rätt.

Annons:
penke
5/9/18, 9:02 PM
#7

*frniss*
 ett härligt minne.. jo, jag är man, och brukar ingen för egen del..
men, för många år sedan, hade kärleken och jag samtal, om livet och ..slitna bh`ar..

några dagar senare "råkade" jag vinna tusenlappen på spel,
 glad i hågen gick jag först förbi
 en TANT-butik, med några mogna matronor…
 strax efter tog tanken form
 peng hade jag på fickan, önskan att kärleken skulle må väl var stor
och så mycket kram och kel vi delat.. *rodnar*
 hade jag hennes mått på millimetern i armar och händer ..

så jag vände, och gick in, ville beställa för att ta med hem direkt

 De log rart och förstående,
 och bad vänligt mig köpa ett presentkort
 eller ta med henne nästa gång..
 för att det skulle bli riktigt bra

kontentan, köp inte ngt så viktigt för passform på en ..höft,
 hitta din butik med mogna matronor som ser och passar in dina mått,
 på plats, och på dig

Novachan
5/9/18, 9:03 PM
#8

Istämmer med Hera. Är så svårt att köpa passande bh, dock lite lättare när det kommer till bygellösa tycker jag. Även om du mätt och kommit fram till vilken storlek du är så är det inte så troligt att klädbutikerna håller samma mått i sin storlekar, och så skiljer storlekarna från butik och butik. I vissa butiker har jag B-kupa och i andra C när det kommer till bygelbh:ar, men när det kommer till bygellösa kan jag helt plötsligt ha vissa i A-kupor! - de töjer ut sig så pass, och om jag hade större storlek skulle jag inte få det stödet jag vill ha men det kan vara en smaksak också.

Om jag vet min storlek i bygellösa bh:ar i vissa butiker så kan jag köpa bh:ar därifrån utan att prova dem först. Mina favoritställen är än så länge Cubus, Lindex och HM.

Sindri
5/9/18, 9:20 PM
#9

De flesta som jobbar med underkläder säger att vi ofta köper för stora bh vad gäller omkrets. Du skall dra åt måttbandet när du mäter under bysten.

Så kanske kan du ha 75A istället, men du skall absolut gå och prova, för som andra säger så är en 75A inte alltid en 75A. Olika märken har (tyvärr) olika uppfattning om vad som är en storlek. 
En illasittande bh är väldigt irriterande. Och tänk på att alla bh töjer sig på bredden. När du köper den skall den sitta fast, men bekvämt, på yttersta haken. Så småningom brukar man få knäppa längre in.

[EM_L]
5/10/18, 8:28 PM
#10

Ska prova i butik.

Gaara
5/18/18, 1:16 PM
#11

Det är svårt det där. Själv så har jag 70AA vilket även motsvarar 65A. Det är då samma kupstorlek. Men ja, enklast är väl att testa i en butik med brett utbud på storlekar. :)

Upp till toppen
Annons: