Annons:
Etikettkillsnack
Läst 657 ggr
Anonym
Anonym
2018-05-08 20:23

Dilemma

Ja, jag sitter i något av ett dilemma. En nära vän till mig är kär i en kille i vår klass. Men jag är nästan helt säker på att han inte är kär i henne, men hon har bestämt att hon ska berätta om sina känslor för honom nästa vecka. Grejen är att jag är så osäker på vad jag känner, jag vet att jag gillar honom, men tror inte jag är kär, än. Jag är bara "rädd" för att han gillar mig, då vi haft nån form av flirtande on and off detta och förra året, ganska diskret så min vän har inte märkt av det. Men vad ska göra om han ger henne niten men går för mig? Jag vill ju inte såra min vän, men jag gillar honom.. Om han har besvarade känslor för henne kommer jag självklart sluta flirta med honom, jag respekterar dem båda såklart!

Annons:
Novachan
2018-05-08 20:39
#1

Om jag uppfattar det rätt så vet hon inte om han gillar henne.

Jag har varit i liknande sits, bara att jag inte var intresserad av honom och att det hela utspelade sig i mellanstadiet. Det rådde inga tvivel om att han gillade mig, men det tog lång tid innan jag var tydlig med honom att jag inte var intresserad. Jag berättade aldrig för min kompis, som dessutom var min bästa vän på den tiden, om att jag visste att han var intresserad av mig, men jag visste samtidigt inte om han också var intresserad av någon annan också. Jag minns inte om hon berättade för honom, men om hon gjorde det så sa han nog bara nej och inget om mig då min kompis aldrig pratade om det eller var sur på mig eller liknande. 

Om din situation skulle hänt mig idag hade jag försökt berätta för henne hur jag tror det hela ligger till. Att du och han har flörtat till och från men vet inte om det kommer leda till någonting. Om du är okej med att hon berättar för honom så säg det till henne och han hon ska vara beredd på att han kan säga nej pga dig + det du berätta själv om han skulle säga ja till ett förhållande med henne.

Upp till toppen
Annons: