Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1902 ggr
[EM_L]
5/8/18, 1:13 PM

Fråga om bikini som BH

Hej! Funderar på att skaffa mig en BH, men det slog mig att man kunde ha en bikiniöverdel istället för BH. Kan man det? Liksom till vardags och så. Det är väl mycket skönare. https://www.stadium.se/sport/simning/bikini/226579111/soc.w-basic-hltr-top.mint-green Tack för snabbt svar!

Annons:
Aleya
5/8/18, 1:19 PM
#1

Jag tog nja då jag tycker att det tyget inte andas så väl som en vanlig bh. Men visst får man ha det om man vill men jag skulle inte ha badkläder som underkläder.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[EM_L]
5/8/18, 1:21 PM
#2

Någon som tycker annorlunda eller motsatsen till #1?

Lona
5/8/18, 1:26 PM
#3

Jag tänker också på att tyget inte andas så bra, dessutom är ofta sömmarna sydda med en tråd som lättare ger skavsår.
Sen beror det förstås på hur stor byst man har, men om man har lite större bröst så finns det definitivt mer att välja på och modeller med bättre stöd/komfort om man har BH än vad bikiniöverdelar ger.

Det borde också bli snyggare under kläderna med en BH? En bikiniöverdel är ju oftast lite kraftigare tyg liksom, och inte heller i neutrala färger utan lyser igenom mer.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[EM_L]
5/8/18, 1:30 PM
#4

#3 Hm. Fast en BH trycker ju, verkar inte heller så bekvämt. Sport BH vill jag inte prova igen…

Maleficum
5/8/18, 1:39 PM
#5

Kan ju hålla med föregående att tyget väl inte är precis anpassat för andning på samma sätt som en BH men varför inte prova? Mitt motto är att göra och ha det som man själv känner sig bekväm med!

Har ju själv sommartid gått hela dagar i bikini (ofta under tunna kläder) när vi tex varit ute med båten ifall man får för sig att bada eller liknande (även om jag iof numera kör mer på vanlig BH som bikini då jag behöver något ordentligt och stadigt för mina bröst, tex så funkar inte den variant du länkade för mig då mina bröst bara försöker rymma ur den typen :P).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

OlgaMaria
5/8/18, 1:54 PM
#6

Förstår inte varför en bikiniöverdel skulle vara skönare. Isåfall har man väl valt fel bh. Finns så många bh-ar att välja på men man ska ju välja en som sitter skönt. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Lona
5/8/18, 1:59 PM
#7

TS, behöver du en BH? Man kan givetvis ha BH oavsett, men om man har liten byst så spelar det inte lika stor roll med modellen, att den ger rätt stöd och så vidare.
En BH med ett tunt "ryggband" med bara en hake är garanterat obekväm och skär inpå någon som behöver D-kupa medan en BH med A-kupa mycket väl kan vara mer "slimmad".
Sport-BH:ar är ofta väldigt tajta och "trycker ihop", inte särskilt bekvämt alls. Har man stor byst så är det dock ännu värre med två stora bröst som studsar runt överallt…😃
Men testa den länkade bikiniöverdelen? Funkar det inte så kan du ju ha den som just bikini.
Om du ändå vill testa en vanlig BH så välj en som är ganska mjuk och skön att ha på sig. Gå gärna till en affär som har ett stort urval av underkläder och dessutom en expedit som kan hjälpa dig. Twilfit brukar ha ett ok utbud till hyfsade priser.
Sen känns det ofta lite obekvämt innan man är van, men det gör ju andra saker också.
Nu är de förstås inte särskilt snygga, men Sloggi har mjuka och sköna BH-toppar utan spännen. Kan vara ett alternativ för att "vänja in sig"?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Novachan
5/8/18, 2:14 PM
#8

Det finns också bh:ar som också har halterneck men det är inte så vanligt - själv tycker jag man får ont i nacken/ryggen av att gå hela dagen med halterneck-plagg. Hade ibland sådana typ av binikitopp under toppar/klänningar med halterneck för att skippa de vanliga bh-banden till att vara synliga.

Vissa sportbehåar kan sitta lite hårt men det finns med löspassande modeller där med. Hur hårt en vanlig bh sitter kan också gå att anpassa; köp större modeller (samma kupstorlek med större"bandknytgrej runt bröstkorgen&ryggen - fick hjärnsläpp vad det heter) och såklart välj de yttre krokarna/hakarna i ryggen. Personligen föredrar jag vadderade bygellösa bh:ar, ibland ovadderade, då jag tycker de är mycket bekvämare än vanliga bygel-bh:a - så pass bekväma att jag kan sova med dem.

T.ex. : https://cubus.com/sv/p/underklader/bh/broadlace-bygellos-bh/7161127_F610

Har också många dagar då jag kör helt utan bh men då har jag linnen som har dubbelt tyg vid bröstdelen - som verkar ge lite stöd, iaf på mig: https://www.lager157.com/linne-hedda.html?attr1_id=5

Kan tänka mig att t.ex. Sloggi Romace (bygellös. troligen ovadderad) sitter väldigt skönt på kroppen - inte så åtsittande. https://www.lindex.com/se/underklaeder/kollektioner/sloggi/5753064/Sloggi-Romance/

Nettis!
5/8/18, 2:23 PM
#9

Tycker att en bh är skönare, men det beror nog vilken  storleken man har.

[EM_L]
5/8/18, 2:24 PM
#10

#7 Känner mig obekväm, särskilt nu på sommaren då jag vill kunna ha tunna kläder utan att bröstvårtorna syns. Använder topp och det syns ändå igenom.

Novachan
5/8/18, 3:12 PM
#11

#10 Det finns diverse lappar/skydd och tejp man kan sätta över bröstvårtorna för att de inte ska synas. Har hört olika om resultatet, men inget speciellt dyrt att testa. Tror också att folk använder vanliga plåster och olika sorters tejp också i det syftet. Annars får man använda vadderad bh eller vadderad bikinitopp (alla binikitoppar är inte vadderade, saknar de vaddering kan bröstvårtorna synas)

http://www.barabrost.se/nipple-covers/

Jag känner mig inte heller helt bekväm om bröstvårtorna syns genom kläderna

[Devya]
5/8/18, 6:04 PM
#12

Jag rekommenderar det inte. Jag gjorde så en gång med en bikini topp som jag tyckte var så bekväm.. det slutade med att jag fick skavsår som gjorde så himla ont. Det är ju så känslig hud där. Så aldrig igen. Jag trodde ju verkligen inte att min bekvämaste bikini topp skulle ge mig skavsår men man använder ju inte en bikini hela dagen och under kläder..

Scorpio97
5/8/18, 6:05 PM
#13

Om man tycker bikinitopp är bekvämt och ser någon fördel (snyggare, bekvämare eller liknande) jämfört med BH så tycker jag absolut att man kan ha det. Jag ser folk som har det lite då och då sommartid. Det är bara att testa och trivs man så fortsätt. Man märker ju om den skaver, sitter oskönt eller om man får problem för att tyget andas mindre.

Personligen skulle jag dock inte ha det, helt enkelt för att jag tycker att BH är mer bekvämt och ger bättre stöd :) Har aldrig hittat en bikinitopp som sitter skönt så jag har inte på mig det "i onödan". BH tyckte jag var bekvämt från början. Men jag började använda en när jag behövde stödet, hade jag inte behövt det hade jag förmodligen aldrig börjat använda BH heller.


//Jessie

Annons:
Aleya
5/8/18, 6:34 PM
#14

Som sagt ts gör du som du vill. Vi säger ju bara vad vi har för erfarenheter.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annielle
5/8/18, 8:36 PM
#15

Den typen av bikiöverdel du länkar till finns ju att få tag på i bh-variant också, fördelen med en bh är ju att den andas bättre, att ha en bikinibh jämt och ständigt kan ge större risk att få finnar/orenhy under av den anledningen och att det känns svettigare när det är varmt. Jag pallar inte med halterneckbh och bikini själv dock, får för ont i nacken även fast jag inte är storbystad.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

powerade
5/8/18, 9:27 PM
#16

Finns liknande bhar kanske testa det? Tycker också bikini känns mer instängt än bh. Finns ju massa olika varianter och tyger o.s.v

Annielle
5/9/18, 11:19 AM
#18

#17 Länken fungerar inte!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Fridaaaa
5/9/18, 2:32 PM
#19

#17 Är den dessa som är i länken?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sindri
5/9/18, 4:58 PM
#20

Det finns ju vadderade bh:ar, de är lite tjockare just över bröstvårtorna, men ändå lättare att bära och klart bättre för bysten och kroppshållningen.

Annons:
powerade
5/9/18, 8:38 PM
#21

#19 jo precis. Länken funkar utmärkt för mig:o

Annielle
5/11/18, 9:42 AM
#22

#21 Märkligt! När jag klickar får jag upp en text som säger Not found osv…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Fridaaaa
5/11/18, 11:25 AM
#23

#22 Samma här, fungerar min länk för dig i #19? Är samma BH

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Haztparken
5/11/18, 2:43 PM
#24

Länken i #17 är samma som i #19, båda fungerar för mig 😁

sp0ngeb0b
5/13/18, 11:45 AM
#25

Jag skulle då inte vilja ha bikini som bh, tycker alla bikinis jag testat är hemskt obekväma att ha en längre tid. Jag använder nästan alltid sport bh till vardags, en sådan som sitter ganska löst och har ett skönt tyg. Alltså sådana som ger minimalt med stöd. Har några som ger extremt mycket stöd också, för det är sådana jag behöver vid träning, och de är också hemska att ha på sig för länge precis som bikini. Men jag kan absolut rekommendera "lösa" sport-bhar! Kolla sportaffärer och klädaffärer som också säljer sportkläder. Mina har jag köpt på Gekås Ullared.

Finns ju även som folk påpekat massor av olika bekväma bhar. Sånna utan byglar till exempel. Jag har en som varken har bygel eller vaddering, den är superskön men har egentligen lite för stora bröst för den så den funkar inte till alla tillfällen (har E-kupa). Kan tänka mig att det passar bra till folk med mindre bröst dock!

Annielle
5/13/18, 8:13 PM
#26

23# japp, din länk fungerar!🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Kalli
5/14/18, 6:38 PM
#27

Fel.

Annons:
Upp till toppen
Annons: