Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 907 ggr
Jungfru82
2018-05-08 00:30

Jeans

Har ett par hyffsat nya Levis jeans som jag unnade mig för ett tag sedan och som jag älskar..sist jag tvättade dom missade jag att ta dom in och ut som man ska göra med jeans och jag tycker att dom är inte riktigt lika mörka. Läst att dom ska tvättas i 30 grader jag vill inte att dom ska tappa mer färg så då får jag hålla mig till 30 grader och in och ut sedan är det många som inte använder sköljmedel vid vissa jeans för det sliter använder ni det? Råd hur jag får mina jeans att hålla länge?

Annons:
-Aida-
2018-05-08 08:53
#1

Första tvätten brukar färgade plagg tappa färg. Jag har aldrig vänt dom in å ut. Brukar tvätta jeans i 30 grader med tvättmedel, sköljmedel och har inte behövt köpa nya jeans på många år. Svarta tappar färg mer än dom blåa i min erfarenhet och kan bli dassiga i färgen men dom blåa är lika blå som alltid.

Gaara
2018-05-18 13:22
#2

Gå i dem länge utan att tvätta dem.  Det brukar rådas att inte tvätta dem mer än en gång i halvåret typ. Om du spiller nåt på dem så kan du ju handtvätta just där, men kör dem inte i tvättmaskinen för ofta.

Lojs
2018-05-22 11:37
#3

Sköljmedel är inte bra för kläder alls, det sliter på fibrerna (det innehåller plast som binder fukt, så kläderna är mjukare för att de fortsätter vara lite fuktiga), så det är bra att undvika för kläder som ska hålla länge.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: