Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1007 ggr
[90hey]
2018-05-07 06:57

hur får man en solbränna?

Hur får man en solbränna, aldrig ens försökt.. ligga ute i solen i en bikiny? eller hur gör man? förlåt för dum fråga.

Annons:
Maria
2018-05-07 07:55
#1

Det bästa är att bara vara utomhus. Att ligga i solen om man är ovan kan ge brännskador och är ganska farligt.

Man ska passa sig för solen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

parsley
2018-05-07 08:07
#2

Olika personer har olika lätt för att bli bruna. En del blir solbrända, andra mest röda och brända och en del får inte speciellt mycket färg även om de solar. Som svar på din fråga, man kan bli solbränd om man ligger ute i solen i bikini, men det finns risk att man bränner sig. Huden blir röd och svider och sen fjällar den.

nypisnina
2018-05-07 08:50
#3

Använd en hög solskyddsfaktor och börja vistas i solen under korta stunder åt gången och bygg gradvis upp solbrännan, om man blir röd så har man bränt sig och det är inte bra. Mitt på dagen så ska man helst undvika solen och skydda sig i skuggan. Vissa människor bränner sig aldrig utan blir bruna direkt men man ska ändå skydda sig och börja sola sin vinterbleka hud långsamt för att undvika bränna sig.

Honestyisdead
2018-05-07 09:58
#4

Använd brun utan sol.

Gaara
2018-05-18 13:25
#5

Ja som andra sagt så beror det ju på vad för hudtyp du har. Om du som mig är superblek med fräknar så lär du mest bli röd. Då är det ingen idé att sola för att få färg utan då är brun utan sol i stort sett det enda alternativet om du nu vill bli brun. Har du min hudtyp så är det viktigt med stark solskyddsfaktor dessutom då riksen för hudcancer ökar markant! Skulle säga att det är viktigt med solskyddsfaktor oavsett hudtyp speciellt i början av sommaren innan huden vant sig.

Upp till toppen
Annons: