Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 490 ggr
powerade
2018-04-27 12:11

Piercing och rötngen

Jag kommer bli kallad till röntgen på min hand. Sist när jag kollade mitt knä i skicktröntgen ville de inte jag skulle ha någon metall. Är det någon som vet hur känsligt det är med piercingar?Dom jag har är i kirurgiskt stål eller titan. Har piercing i bröstvårtorna vart kulorna är något av dom ovannämnda materialen som jag inte kan skruva upp. Blir ju lite dumt om jag kommer dit och dom vill jag ska ta bort sen går det inte :p

Annons:
emeliiiiieee
2018-04-27 12:16
#1

jag har röntgas flera gånger med piercingar. Bara i MR jag vart tvungen att ta ur alla. Ring och fråga.

Derp
2018-04-27 14:02
#2

Det blir artefakter i bilden av metall men det är inget skadligt för dig. Det är bara att prata med personalen i förväg i vilket fall som helst.   

MR rubbar gärna objekt ur sitt läge så där blir det ju en skillnad. Har ex fått se en vars nygjorda ögonbrynstatueringar  blivit helt suddiga och utsmetade pga en MR-undersökning. :P

powerade
2018-04-27 14:08
#3

#2 haha oj men nej vad ledsen man skulle bli:o Kanske får se om de är nån som kan hjälpa mig att lossa bollarna så kan jag byta ut som till plast också då ska de inte spela någon roll:)

Derp
2018-04-27 14:15
#4

Inte alla artefakter stör dock, det beror ju på vilket område som skall undersökas.  Jag hade tagit ut mina men jag hade inte gjort mig överdrivet mycket besvär om jag ej fått ut dem.

Upp till toppen
Annons: