Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 1920 ggr
Anonym
Anonym
4/22/18, 11:19 AM

Självmedicinering - hur sluta?

Har sedan en våldtäkt börjat självmedicinera mig själv. Har tramadol och citodon utskrivet men tar ungefär en hel karta varje gång för att slippa må psykiskt dåligt, har även börjat dricka varje dag. Dricker mig redlöst full varje gång och har testat  droger vilket jag älskade då det tog bort ångesten. Hur får jag lättast hjäp med detta?

Annons:
Greta G
4/22/18, 11:38 AM
#1

sök hjälp! Det låter livsfarligt! har du någon kontakt inom psykiatrin?

Anonym
Anonym
4/22/18, 12:10 PM
#2

Har kontakt med en läkare på psykiatrin. Men vet inte om jag kan prata med honom om detta.

Greta G
4/22/18, 12:13 PM
#3

Tror att du måste göra det för detta är alldeles för svårt att klara av själv, så vill du inte dö av en överdos så måste du ta hjälp, det är ditt liv det handlar om! Ge dig själv chansen att få må bra igen.

Maria
4/22/18, 12:27 PM
#4

Kombinationen med alkohol och den stora mängden medicin är rent livsfarligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fransu
4/22/18, 2:15 PM
#5

Du måste verkligen söka hjälp, både med tabletterna och alkoholen och givetvis även att bearbeta våldtäkten du varit med om. Du är inte ensam om att ha varit men om något så hemskt och det finns hjälp att få. Var rädd om dig!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

OlgaMaria
4/22/18, 6:08 PM
#6

Åk till psykakuten och ta det därifrån sen. Du behöver ju akut hjälp.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Anonym
Anonym
4/22/18, 6:44 PM
#7

Polisen är tillkallad hit efter att en kompis ringde och bad om hjälp. Får se vad som sker nu. Om jag torskar pissprov och blir tvångsinlagd.

OlgaMaria
4/22/18, 6:45 PM
#8

#7 Polisen kör dig nog till sjukhuset kan jag tro. Ta det bara lugnt och ta emot hjälp. Kram!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonym
Anonym
4/22/18, 7:05 PM
#9

Finns det nått sätt att bli tvångsinlagd på? Är trött på att psyk bara släpper ut en efter nån natt.

[AnimeV4]
4/25/18, 11:05 PM
#10

Tyvärr är vissa psyk rakt av "Men du har ju bara försökt ta livet av dig en gång!" så det kan bli svårt på vissa ställen. Annars är det väl "Jag tar livet av mig om ni släpper mig" som gäller.

MonicaLagerquist
4/27/18, 4:40 PM
#11

Hur har det gått för dig. Har du fått den hjälp du behöver.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: