Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 2235 ggr
Tiktak697
2018-04-18 12:06

Jag är så med sen är i gråt och panik😰

Ja mina damer jag var på mitt allra första gyn besök idag och fick reda på att jag har PCO äggstockar han sa det var inget att oroa sig för allt ser bra ut och att jag ska läsa på. Jag fick hem en lapp jag läste på nätet jag blev så ledsen jag och min man har inte försökt att skaffa barn men vi kör alltid oskyddat sex och jag har reflekterat att jag har aå lång si min närhet som har pp andra medel lyckats bli gravida ändå . Men jag som vid vissa tillfällen får i mig sperrmaninte lyckats bli gravid. Har varigt orolig och idag fick jag reda på att jag har något så Hemskt som PCO . Jag gråter så mycket och vet inte vad jag ska säga till min man. Jag mår skit

Mvh Tiktak

Annons:
Surpan
2018-04-18 12:48
#1

Ta det lungt, PCO är inte så hemskt. Och det är jättevanligt!

Jag har PCO och har blivit gravid på första försöket tre gånger. 🙂 Kvinnor med PCO har precis lika stor chans att bli gravida om de har sex vid ägglossning som en kvinna utan PCO, skillnaden är att om du har PCO så kan det vara så att du har ägglossning väldigt sällan. Men det finns massor av hjälp att få.

Jag kan också meddela att efter min första graviditet (som slutade i missfall) så har min mens bara kommit mer och mer regelbundet och jag har mindre och mindre symptom. 🙂

Det är ingen dödsdom du har fått. Allt kommer bli bra.

/Surpan

Tiktak697
2018-04-18 16:23
#2

Jag är super ledsen jag tyckte jag inte fick så mycke info han sa att allt såg bra ut bara att jag har många små ägg och att jag kan googla jah skulle inte oroa mig eller överdramatisera något . Han sa att jag kommer bli super gravid. Men jag vart så så ledsen när jag läste de de står ju masa hemska saker och att många har infertilitet men min läkare så att jag haft ägglosning och allt så kanske borde vara lugn men är så ledsen

Mvh Tiktak

Tiktak697
2018-05-05 17:12
#3

Jag fix tex i liten sats runt ägglossningen men är inte gravid fock mensen nyligen. Jag kanske inte kommer kunna bli gravid på egen hand då ? Slla andra blir så lätt gravida tillskilnad från mig . Några fler med PCO ERFARENHET

Mvh Tiktak

Herveaux
2018-05-05 20:06
#4

På gravid iFokus finns det massor med olika erfarenheter när det kommer till att försöka  bli gravid. https://gravid.ifokus.se

Även par som på pappret saknar diagnoser eller andra svårigheter med fertilitet kan få kämpa länge innan dom får barn på egen hand.
Känner flera stycken.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[kiko]
2018-05-09 18:02
#5

Dålig läkare som sa att du skulle gå hem och googla. Inte så lätt som patient att sålla bland allt som står på internet.  Har du läst på Vårdguiden? Kolla där annars så får du korrekt info.

VeilofElysium
2018-05-10 15:41
#6

Jag har haft PCOS och har blivit av med det. Jag blev  gravid av misstag under tiden jag hade diagnosen så inget säger att du inte skulle kunna få barn. Jag tog p-piller för att behandla det eftersom att det var det som rekommenderades i mitt fall.

Annons:
Tiktak697
2018-05-22 09:50
#7

Men min läkare sa bara att jag hadde PCO ovh ingen behandling var på tala bara att jag skulle hem och läsa . Vad gör jag hur ska jag söka mig vidare ? Jag vill ju kunna få barn

Mvh Tiktak

Maria
2018-05-22 16:05
#8

#7 Du behöver inte göra någonting. Din läkare sa ju att det var inget att oroa sig för och att allt ser bra ut. 

Ni har ju inte ens försökt att få barn om jag fattar saken rätt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: