Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 724 ggr
Jungfru82
2018-04-17 22:01

Ont i bröstet

Ni vet ömheten i brösten precis vid mens hur riktigt ömt det kan vara Igår började jag märka att vänstra bröstet gjorde ont nu snackar jag inte ömhet utan det gör ont. Idag när jag vaknade upp så var det likadant och även varmt och när jag känner gör det ont och det känns större på något sätt trots att det kanske inte är det. Ringde till vårdcentralen man är ju lite rädd för cancer och dom frågade om jag ammade, hade fött barn och annat och som jag sa att mensen ska komma i slutet av nästa vecka och så äter jag inte p-piller. Sköterskan tror att det låter som det har med mensen att göra och sa att om det inte blivit bättre på en vecka så skulle jag återkomma. Är det någon som har haft ont i bröstet som jag beskriver.? Jag är 35 och har alltid varit öm i brösten jag har inte haft ont

Annons:
Lona
2018-04-17 22:38
#1

Rent spontant tänker jag mer på någon form av böld/infektion eller liknande. Känner du någon knöl eller annan förändring någonstans? Kan du vara gravid? Är huden röd eller annorlunda färgmässigt? Känner du någon skillnad mellan lymfknutorna i armhålan om du jämför mellan höger och vänster? (Det behöver absolut inte tyda på cancer, men kan vara en indikation på en inflammation av något slag.) Det går förstås inte att garantera att det INTE är cancer, men det troligaste är väl att det är relaterat till menscykeln eller att det är någon lokal infektion. För att vara lite äcklig; jag hade en fästing som nästan helt kröp in i bröstvårtan en gång, den hade säkert kunnat ställa till lite mysiga reaktioner där inne…


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Jungfru82
2018-04-18 10:42
#2

Varit singel i många år så nej jag kan inte vara gravid

Lona
2018-04-18 23:32
#3

Hur känns det idag?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Jungfru82
2018-04-19 08:21
#4

Det känns fortfarande en kollega har haft samma och det heter mastodyni om jag stavar rätt och om det är samma som hon har

Upp till toppen
Annons: