Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 795 ggr
[Bäckahäst]
4/9/18, 7:48 PM

Ont i höger sida

Hej!

Ber om ursäkt om det här är i fel grupp!

Jag har oförklarlig dov, lätt bultande smärta i höger sida, just där höger njure sitter. Har haft ont i tre/fyra dagar nu, det blir värre på eftermiddagen och håller mig vaken på natten, men jag känner nästan ingen smärta på morgonen.

Jag hade bokat tid för undersökning idag och läkaren kunde inte säga vad det var. Det syntes ingenting på de prover som togs och jag har ingen feber och inga andra besvär eller något jag märkt som är konstigt. Det gör liksom bara ont haha

Är det någon som upplevt något liknande? Någon som har någon aning om vad det här kan vara? Jag börjar bli lite orolig.

Ska kanske tillägga att det inte är ryggmusklerna som gör ont, utan det verkar vara höger njure. Läkaren jag fick träffa idag testade även att slå med knytnäven (eller hur hon nu gjorde) mot båda sidorna, vilket gjorde väldigt ont just i höger sida.

Annons:
[Wijnja]
4/9/18, 7:50 PM
#1

Njursten då

[Wijnja]
4/9/18, 7:50 PM
#2

Då brukar man ofta få feber

[Bäckahäst]
4/9/18, 8:04 PM
#3

#2 men jag har inte feber? :/ eller jag kanske får det tillslut?

Huygens
4/9/18, 8:07 PM
#4

Sa läkaren något om urinprov för att kolla njursten?

[Bäckahäst]
4/9/18, 8:24 PM
#5

#4 inte specifikt för att kolla njursten, men vi tog urinprov och det visade normalvärden.

Huygens
4/9/18, 8:45 PM
#6

Jag vet inte om läkarna kan kolla med ultraljud om det är en vätskefylld blåsa el dyl?

Annons:
[Wijnja]
4/10/18, 6:10 AM
#7

Man kan kolla njurvärden via prov det gjorde dem på mig

Upp till toppen
Annons: