Annons:
Etikettoff-topic
Läst 715 ggr
[facemist]
2018-04-08 21:22

Vän som är för på?

Har en vän som jag haft i snart ett år.. som jag i början var väldigt nära med vi skrev väldigt mycket och försökte träffas så mycket som möjligt, sedan började han skriva väldigt mycket och non stop beskriva hur bra och fin jag är, jag mår inte så bra så till en början gillade jag att få positiv feedback, men känner nu bara att det blivit för mycket sagt åt han att han kan vara min support utan att ge mig så mycket beröm då det gör mig obekväm men han fortsätter, han frågar många gånger per dag om samtal och tjatar på mig jag drar mig undan men det fortsätter. Har ju förklarat och vill inte förlora hans vänskap, känner mig dryg om jag drar upp det igen med honom men det kanske är det jag måste? har ni någon gång känt er" kvävd "av en vän?

Annons:
Milkshake
2018-04-08 22:29
#1

Har haft flera sådana vänner, och om man inte säger klart och tydligt att "du kväver mig och måste sluta, annars funkar den här vänskapen inte för mig" så förstår de inte. 

Under de första vänskaperna jag hade som var såhär så drog jag mig mer och mer undan för att det blev för mycket men jag ville heller inte ge ultimatum med risk för att förlora vännerna. Men dessa vänskaper tar slut ändå, för du kommer inte orka stå ut med det här i all evighet. Så säg ifrån, en vänskap ska vara givande för båda parter, inte bara en.

Upp till toppen
Annons: