Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1307 ggr
Jennifer-157
4/2/18, 12:15 PM

Sen mens av träning?

Från att sitta i sängen hela dagarna till att cykla en timme varje dag. Sen fem dagar tillbaka har jag cyklat en timme varje eftermiddag. Min mens kommer alltid när det står att den ska komma i kalendern, men nu är den två dagar sen. Min storasyster och hennes barn ska hälsa på hos oss i en vecka, dem kommer om två dagar. Jag har sån panik för att jag inte vill ha mens när dem är här. Jag vill inte ha mensvärk när dem är här och ibland får jag grov mensvärk. Jag har precis gråtit över att jag ska ha mens när dem är här. Mitt ansikte ser ut som en prickikorv! Eftersom att min mens är två dagar sen, beror det på att jag har börjat träna? Om jag fortsätter att cykla när dem är här, kan jag slippa mens tills dem har åkt hem? Jag har mensvärk ibland på dagarna och jag trodde att jag fick mens för fyra dagar sedan, men det kommer ingen. Förra månadens mens hade jag i två dagar och knappt mensvärk. Då var jag glad! Annars blir jag liggandes i sängen hela dagen. Kan förra månadens mens ha med det här att göra? Att jag knappt hade mens eller värk. Jag har mens ungefär 3-4 dagar vanligtvis. Jag hoppas verkligen att jag slipper mensen tills dem åkt hem eller att jag får mensen idag, så jag slipper mensvärk när dem är här. Jag vet inte vilken grupp jag ska lägga det här inlägget i :)

Annons:
Jennifer-157
4/2/18, 12:15 PM
#1

Jag hoppas på svar fort och bra svar! Jag behöver råd/hjälp idag!

Annielle
4/2/18, 12:35 PM
#2

Ingen kan tyvärr svara på när du kommer att få mens den här gången! Cyklingen kan ha gjort att din kropp har blivit stressad och där med försenat mensen, men det behöver inte betyda att du kan styra den med träning nu. Du får helt enkelt försöka vara här och NU, mensen kommer när den kommer och det kanske inte är förrän de har åkt i alla fall! Hoppas hur som helst att du slipper att ha en massa ont när den kommer.❤️

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Jennifer-157
4/2/18, 12:46 PM
#3

Jag är så arg för att mensen inte har kommit!! Jag hade blivit lycklig om mensen kommer ikväll :D Jag brister ut i gråt flera gånger om dagen för att jag inte har fått min mens än.

Maria
4/2/18, 1:39 PM
#4

Har du så stora problem vid mens så tycker jag du ska söka hjälp.

Mensen är aldrig som en klocka utan kan ibland vara försenad eller komma för tidigt och ibland komma regelbundet en lång tid. Man kan aldrig vara riktigt säker.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jennifer-157
4/2/18, 7:35 PM
#5

Jag fick min mens ikväll, så skönt!

[EM_L]
4/2/18, 7:44 PM
#6

#5 Skönt=) Då har du också mens nu som jag😂

Annons:
Jennifer-157
4/2/18, 7:47 PM
#7

#6 Haha ja! Ibland är det skönt att veta att man inte är ensam :D

[EM_L]
4/2/18, 7:55 PM
#8

#7 Har varit utan den i 3 månader.

Var skitorolig för att kroppen inte mådde bra, men den är oregelbunden.

 Kan också bero på att jag blev vegetarian i början på året.

Men det låter inte troligt.

Jennifer-157
4/2/18, 9:10 PM
#9

#8 Jag läste om att ny kost och träning kan göra så att mensen blir sen, men det vet jag inte.

Annielle
4/3/18, 1:06 PM
#10

Ofta är ju mensen mer oregelbunden om man är yngre dessutom, vet ju inte hur gamla ni är, men i tonåren och kanske upp till 25 är den ju ofta inte lika regelbunden som upp till ca 45 då den ofta blir oreglbundnare igen.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Jennifer-157
4/3/18, 4:56 PM
#11

Jag är 15 år. "Ungdomar ifokus" hade passat bättre för mig, men ingen är inne på den.

[134643]
4/3/18, 6:33 PM
#12

#11 De flesta får svar inne hos oss på tonåringar också, men det är såklart fritt fram att skriva vart du vill 😃

[EM_L]
4/3/18, 6:52 PM
#13

#11

Du kan såklart skriva om sånt här inne=) Du är ju också kvinna kan man säga. En ung kvinna.

Annons:
Annielle
4/3/18, 9:02 PM
#14

#11 Självklart är du välkommen här🙂, chansen är väl dessutom lite större att någon som är liten äldre kan svara bättre på en sådan fråga som du just ställde. Men som redan tipsats om finns ju även tonåringarifokus om du hellre vill "snacka" med enbart tonåringar typ.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Jennifer-157
4/3/18, 10:26 PM
#15

#14 Precis! Det är bättre att få svar från äldre. Ni är dessutom mycket trevligare än vissa ungdomar som slänger ur sig vad som helst.

Upp till toppen
Annons: