Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2012 ggr
[Thiah]
2018-03-31 23:50

spiral och trådar

I februari satte jag  in en kopparspiral. Jag har haft en mens sedan dess och allt funkar fint förutom en sak….

Min man känner av trådarna hela tiden. Någon som vet  hur lång tid det tar för trådarna att mjukna?  Räcker det med att klippa dom?

Annons:
mikkan01
2018-04-01 10:53
#1

Min barnmorska sa att man kan klippa trådarna rätt så korta om dom stör:)

~mikkan

Derp
2018-04-01 10:54
#2

Oj jag vet inte hur lång tid det tar. Jag hade dock gått tillbaka och klippt dem för det är enkelt åtgärdat. Har du haft spiral tidigare? Det låter som att de brukar lämna dem lite längre vid första spiralen. Mina var extremt långa så jag bad dem klippa när jag var hos gyn för att kolla så att den satt rätt.

[Thiah]
2018-04-01 11:00
#3

Första spiralen Jo så jag får helt enkelt boka tid igen. Är bara så bökigt för mottagningen sker bara två dagar i veckan några timmar. Men det får lösa sig

Zadie
2018-04-06 23:38
#4

Tror inte de mjuknar? Jag hade min i ca 3 år och min man kände av trådarna hela tiden. "AJ!!!!" 😂

Derp
2018-04-07 14:45
#5

#4 Jo trådarna är rätt mjuka. De brukar lägga sig bakom livmodertappen och inte störa. Eller att de lägger sig mer "tillrätta" i slemhinnevecken. De är ju inte som spjut direkt, eller ska inte vara iaf. 😃

Är det så att det gör ont eller att man själv upplever problem kan det vara så att de blev för korta istället. Det ser man ju rätt enkelt om man kollar upp det hos gyn :)

[Thiah]
2018-04-07 15:08
#6

#5 om dom är för korta,måste man byta spiral då?

Annons:
SuperLimm
2018-04-07 17:45
#7

Be dom klippa av dom! Risken är att de kommer störa hela tiden och det är ju onödigt när det är enkelt att åtgärda. När jag opererade bort cellförändringar drog dom av trådarna samtidigt och dom blev väl i längd med trappen antar jag. Det är ingen fara alls :)

Mvh Linn

Derp
2018-04-07 19:41
#8

#6 Nae det kan jag inte tänka mig. Man kan väl byta (antar jag)  om en själv eller partner får problem med att ex sticka sig på trådarna. Det kanske handlar mer om att man hellre vill byta spiralen då än att vara utan trådar då det blir svårare att få ut den, och så känns den ju inte heller så det är svårt att avgöra om den är kvar eller ej. Oftast brukar väl spiralen bara lämnas kvar och så det blir ett framtida problem när den ska ut igen..

Det händer ju att spiralen flyttar på sig så att trådarna försvinner in i livmoden. Det jobbiga då blir ju egentligen att man får leta och gräva en del efter den, vilket ju gör lite ont. 🤪

Upp till toppen
Annons: