Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2147 ggr
vendelay
2018-03-23 17:04

Okej bild?

Okej, vi kör en undersökning här för jag är genuint överraskad och nyfiken.

Någon la ut en bild på sitt venusberg (huden mellan "springan" till slidan och magen) där hen hade rakat sig och fått röda prickar. Det som gick att se på bilden (som nu är borttagen) var alltså hud och röda prickar. Inte magen, inte blygdläpparna eller "springan".

Är det okej att lägga ut en bild på sin hud med röda prickar på, trots att huden egentligen brukar vara täckt av underkläder - men ärligt talat bara är som vilken hud som helst?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Carmarino
2018-03-23 17:10
#1

Om bilden hade visat en underarm med röda prickar på, hade den tagits bort då?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fridaaaa
2018-03-23 17:21
#2

Tycker det är upp till var och en vad de lägger ut :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Herveaux
2018-03-23 17:27
#3

Valde Övrigt.
Tänker att det är upp till medlemmen att posta vad denne vill, likaså att det är det upp till sajtadmin att avgöra vad dom vill publicera på sin sajt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

vendelay
2018-03-23 17:42
#4

#1 Nej, det finns flera såna bilder på sajten. Typ eksem och dylikt.

#3 Ja, såklart bestämmer sajtadmin! Men jag tyckte att det var en konstig grej att reagera på.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Scorpio97
2018-03-23 17:55
#5

Jag tyckte inte det var något fel med bilden. Jag tror dock inte jag hade reagerat på bilden oavsett hur mycket den visade. Som #3 sa är det upp till den medlemmen samt sajtvärden. Är dom okej med det, så struntar jag egentligen i hur naken en bild är.


//Jessie

Aleya
2018-03-23 18:07
#6

Jag anser att man bör tänka innan man lägger ut bilder på delar av underlivet. Men jag tycker inte att det passar på en sajt som är öppen att lägga ut sådana bilder. Om än det är "bara" hud. Men man får tycka vad man vill. Men jag tycker i den tråden hade det kunnat beskrivas utan en bild. Alla vill inte se folks kön. Och det får man respektera.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Milkshake
2018-03-23 18:17
#7

Jag tycker det är okej då denna bild inte visade könet i sig, men jag skulle inte vilja se "värre" bilder än så på iFokus. Jag vill kunna läsa trådar utan att se bilder på bröst eller kön. 

Alternativt om det stod i trådtiteln att det fanns NSFW-innehåll (not safe for work) eller om bilderna i fråga låg i en länk istället för klistrade direkt i inlägget.

Kirnzy
2018-03-23 18:20
#8

Jag tycker inte att en sådan bild är värre än en urringad tröja.

vendelay
2018-03-23 20:41
#9

#7 Det håller jag med om! Men att visa hud som inte är "sexuell" eller vad jag ska kalla det för, det förstår jag inte varför det provocerar. Jag förstår att folk argumenterar att det är en del av könet (venusberget) men det är ju bokstavligen BARA hud. Det är ingenting en har sex med, eller vad det nu är som folk är så upprörda över.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Aleya
2018-03-23 20:48
#10

#9 vad jag anser: jag vet inte hur gammal ts är(kanske underårig och då är det väl absolut olämpligt att en sådan bild ligger uppe). men jag hade även valt att radera bilden om jag varit värd. Om man inte tillåter bilder på kön rent allmänt så förstår jag inte varför man skulle låta som sagt en del av könet vara med om än det är bara hud.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Tuulikki]
2018-03-24 09:46
#11

Det var ju som sagt bara ett venusberg så jag reagerade inte över bilden öht. Som andra skrivit tycker jag inte det är lämpligt med bilder på själva könet men som nämnt i tråden var det verkligen bara hud med röda prickar och irriterade hårsäckar. Helt OK tycker jag.

Åsa S
2018-03-24 19:20
#12

Det var helt ok tycker jag med den bilden men jag är ju lite äldre och inte så pryd som många verkar vara idag, på 80-talet solade alla topless även  70-80åriga damer.  Lite hud med prickar på reagerar jag inte det minsta på känns överdrivet att radera sånt, känns som utvecklingen gått bakåt många idag är så pryda att de inte ens klär av sig nakna i bastun trots att baddräktstyg + bastu kan ge folk astmaanfall.

Odd
2018-03-28 09:52
#13

Hoppas att det går bra att jag svarar trots att jag är en man. Jag klickar in här på sidan lite då och då genom Nya Inlägg och såg bilden, tyckte inte alls att den var sexuell eller blottande, håller fullkomligt med #8. Visst hade man kunnat sätta ett X i titeln så att folk kunde vara mer beredda på att det fanns bilder man kanske inte vill se, men kan säga att jag personligen tycker det är värre när jag klickar på en titel och helt plötsligt har en bild på en mensklump över hela skärmen, än ett venusberg, och det har hänt flera gånger. Hade bilden varit ok om det varit en ljumske?

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Annons:
Linn Is The New
2018-03-28 12:29
#14

Jag fattar inte ens varför någon reagerar, varför folk ska vara så lättkränkta och dö när de ser något sexuellt. Eller ja, detta var ju inte ens i närheten av sexuellt. Men enligt vissa är det de.

Det finns ett par miljoner människor på jorden och alla har mer eller mindre ett kön. Jag kunde inte brytt mig mindre och jag hade inte brytt mig om en sådan strunt sak. 

Vi lever i 2018 goddamn, på medeltiden var den nog fan mer öppet att visa pattarna än nu. Man behöver väl inte visa upp sig helt, men om man nu behöver göra det släng in bilden i en länk. 

Förstår inte varför man ska lära flickor/pojkar att könsorgan och kroppen är farlig att visa och förklarar det som det vore någon jävla synd. Visst om en minderårig blottar sig helt i ett stort forum, MEN DETTA VAR HUD.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Granja Del Toro
2018-03-29 14:27
#15

Tycker det är ok, så länge man inte särar ut benen och tar närfoto av den heliga gralen…då går det för långt..

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Upp till toppen
Annons: