Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 528 ggr
Anonym
Anonym
3/18/18, 2:40 PM

Gå ner i vikt

Jag frågar inte för att jag inte är nöjd med min kropp, utan för att jag mår dåligt fysiskt som det är nu. Är 170 cm lång och väger nästan 70 kg. Målet är att försöka gå ner till runt 62 kg då jag mådde som bäst. Har ibs som bara blivit värre och värre ju mer jag gått upp i vikt (till största delen pga hormoner) och magen skulle vara mycket bättre om jag gick ner lite. Har dessutom ryggproblem som bara blir värre och värre. Målet är alltså inte att bli jättesmal, jag är nöjd med min kropp just nu, men gör vad som helst som kan minska mina smärtor. Tanken är att jag ska sluta äta mer än nödvändigt (alltså inte äta mellanmål osv om jag inte är hungrig), inte äta godis mer än på helgen och försöka äta lite mer grönsaker (äter knappt ingenting just nu). Men vad är bäst att äta till mellanmål? Har läst att frukt inte är bra, men vad kan man äta mer? Mörkt bröd? Naturell yoghurt? Är det något annat än socker jag bör undvika

Annons:
MonicaLagerquist
3/18/18, 2:47 PM
#1

Jag äter ett ägg.

Har alltid  kokta ägg i kylen så att det ska vara enkelt.

Stolt ägare till fem La permer

[Wijnja]
3/18/18, 3:00 PM
#2

Ägg funkar inte på ibs magar

[Wijnja]
3/18/18, 3:01 PM
#3

Skulle nog minska på socker och gluten i stället

[Wijnja]
3/18/18, 3:06 PM
#4

Jag äter lite socker inget gluten för jag äter inte heller fibrer stark mat fet mat jag har inte ibs jag har ulcurös kolit

LaPrincipessa
3/18/18, 3:37 PM
#5

Det tipset jag fått av dietisten är halva tallriken sallad.

Protein (kött eller dylikt) motsvarande en näve och samt detsamma med kolhydrater (ris, potatis och dylikt).

Äter inte bröd öht längre.

parsley
3/18/18, 3:46 PM
#6

Det finns något som heter FODMAP,  som är en förteckning över hur olika livsmedel påverkar IBS. Om du googlar så hittar du listor. Välj något med låg påverkan till mellanmål.

Annons:
Upp till toppen
Annons: