Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1268 ggr
[mela123]
3/14/18, 9:15 AM

hur göra slut?

Jag älskar denna killen vi har vart i ett långdistansförhållande i snart 2 år men det funkar inte, ingen av oss kan flytta närmare till  varandra vi har många månader ensamma åt gången, och nu börjar det bli ännu svårare att se varandra. Nästa gång vi kan ses blir en vecka till mot slutet av sommaren, och därefter månader isär igen.

Tanken bara slog mig att jag antagligen är lika ensam med denna relation som utan, och vad ger det mig dessa få möten? jag tror jag hade mått bättre av att bearbeta och sluta känna än att kämpa in i döden för något som inte ger mycket. Känns som jag klingar mig vid honom i rädsla av ensamhet, och rädsla att inte möta någon annan. Men den rädslan ska inte få bestämma över mig. Jag är ju ensam ändå?

Hur hade ni gjort?

Annons:
-Aida-
3/14/18, 9:24 AM
#1

Jag har haft ett förhållande som såg ut så. Jag tyckte de kändes värdelöst för det var inte så jag ville att de skulle se ut, i längden kände jag mig singel ändå och de va verkligen inte bra. Jag gjorde slut med denna snubbe och sen hittade jag min sambo två minuter ifrån min egen bostad. 😂

Du bestämmer hur du vill att ditt förhållande ska se ut, trivs du inte i distans så är det så, du måste få göra det som känns bäst för dig.

[134643]
3/14/18, 1:36 PM
#2

Passar inte ett långdistansförhållande dig så gör det ju inte det helt enkelt, det är ju inget annorlunda än vilken annan anledning som helst. Själv trivdes jag i ett distansförhållande eftersom jag aldrig kände mig ensam när vi inte träffades, han var ändå en stor del av mitt liv och jag kände alltid att han fanns där och stöttade mig. Ni kanske inte pratar så mycket? Men orkar du inte hålla ut tills någon flyttar och inte trivs med det ni har nu så tycker jag att det är bäst att göra slut. Du kommer att hitta någon annan, och bättre att vara ensam och ”fri” än ensam i ett förhållande.

[mela123]
3/14/18, 1:42 PM
#3

#2 precis känner mig ensam i ett förhållande, en hemsk känsla.. tror det är mitt behov av närhet, och osäkerheten om eller hur man ska ses.

[134643]
3/14/18, 2:41 PM
#4

#3 Då skulle jag prata med honom och förklara hur du känner.

powerade
3/20/18, 10:14 AM
#5

Bäst är ju Att förklara hur det känns? Kanske känner han likadant? Det är ju klart att efter 2 år kanske man vill ta ett steg längre in i framtiden inte ett steg längre ifrån varandra:/

Upp till toppen
Annons: