Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1454 ggr
Honestyisdead
2018-03-08 15:02

Mattläppstift

Hiss eller diss?

Annons:
Linn Is The New
2018-03-08 17:08
#1

Hiss :)! Men ibland behövs en ordentlig scrub innan och smörja läpparna. Vissa matta läppstift blir mörkare i partier på läpparna om de är torra på vissa ställen. Samt att läpparna blir ännu torrare vid användning. Jag tycker dock det är skönt och luftigt. Men många kan man inte bygga med, då är det bara att ta bort och lägga på ett nytt lager. Det Finns otroliga färger att välja på och mitt favorit märke är Jeffre Star.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Surpan
2018-03-09 08:48
#2

Om dom har bra hållbarhet - hiss! Har dom inte bra hållbarhet så blir det bara det sämsta av två världar tycker jag. då kan jag lika gärna ha något återfuktande på läpparna.

Jag älskar IsaDoras Twist up matt lips, de kommer i stift och inte flytande, har lite vaxigare känsla än de klassiska flytande matta läppstiften och håller bra utan att torka ut för mycket. Tråkigt dock att de inte har så många färger. NYX Full throttle är bra också. 🙂

Till exempel Jeffree Star som #1 tipsar om har jag ett par av också men jag tycker de är väldigt uttorkande. Och tjocka i konsistenen.

/Surpan

Honestyisdead
2018-03-09 18:15
#3

Jsg säger diss md titrt ich fult .föredrar blanka och lensäs.

citytjejen
2018-03-09 21:29
#4

Inte min grej. Föredrar läppglans i nude eller någon mild rosa ton.

/Christina

powerade
2018-03-09 23:08
#5

Tycker det är snyggt, använder inte själv men:)

[[Lovemyselff]]
2018-03-10 07:39
#6

Hiss,älskar matta läppstift :)

Annons:
Scorpio97
2018-03-10 13:28
#7

Jag tycker inte matta läppstift är så snyggt, föredrar blanka :)


//Jessie

Jojaton
2018-03-14 21:39
#8

Älskar matta läppstift, både flytande och vanliga. Vanliga så har Anastasia min favorit, flytande så gillar jag Kicks egna (kunde dock önska ett bredare färgsortiment)

Johanna - Instagram

Lona
2018-03-14 21:43
#9

😃😃😃
Jag fick lite fel associationer, läppstift till mattor…🤪


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

GuineaGirl
2018-03-14 23:00
#10

Jag föredrar helt klart matta läppstift. Favoriterna är nog MAC och Smashbox, inte bara för den höga kvaliteten utan även för det stora utbudet av nyanser. Men jag har även en del bra matta läppstift från andra märken.

Glansigt läppstift kan lätt se för pråligt ut, åtminstone vissa färger. Samt att det inte sitter på plats utan konturpenna och dessutom hamnar på tänderna.

[[Lovemyselff]]
2018-03-15 07:31
#11

#11 Jag köper inte djurtestat 😊

Gaara
2018-03-20 13:01
#12

Jag älskar blanka men har inte hittat något som inte kladdar av sig på fästmannens läppar. Så därför har jag använt NYX Full throttle vilket är ett matt läppstift. Har två färger av den, ett knallrosa som sitter skitbra och ett rött som inte alls håller lika bra och som dessutom torkar ut som fan. Men är nöjd med det rosa, bara att jag önskar att det kunde vara glansigt i stället. XD

Upp till toppen
Annons: