Annons:
Etikettkillsnack
Läst 2580 ggr
[somuchdrama]
2018-03-07 05:36

Ge upp angående dejter?

En superfin kille och jag gick på en första dejt på en bar, efter den dejten tog jag kontakt och frågade om vi kunde ses igen han var snäll och såg fram emot en andra dejt lite småflörtig men absolut inte mycket det hela kände ganska vänskapligt.

Andra dejten gick vi hem till honom och satt i soffan titta på film.. och har aldrig vart med om det men han rörde mig inte under hela dejten alltså kom inte ens lite nära, inga flörtiga kommentarer ingenting det hela kändes ganska vänskapligt jag tog inga initiativ eftersom jag upplevt honom liiite osäker i vad han vill, och ville se vad han skulle göra. Ändå åkte han en liten bit med sin bil för att ens komma till mig så det hela är förvirrande.

Därefter så bestämde jag mig för att inte kontakta honom först IGEN och naturligtvis har han inte kontaktat tillbaks, jag vill inte förlora honom men jag vill inte vara den som är på någon som inte 100% vill. Hade ni avvaktat och låtit honom kontakta om han nu vill, eller kontaktat honom först igen och säga som det är? för ja jag har börjat få känslor för denna människa.. även fast jag inte är "eld och lågor" men helt klar känslor..

Annons:
Fien
2018-03-07 06:21
#1

Han kanske är blyg. Han kanske vill ta det lugnt. Han kanske precis har lämnat ett förhållande, blivit sårad osv:.. När sågs ni sist? Du kan väl skicka ett medela de och fråga om ni kan hitta på något i helgen? Gärna så ni kan prata och lära känna varandra. Lycka till!

Soligajag1
2018-03-07 06:39
#2

Ja, , han kanske är blyg och vill inte vara framfusig , , eller är osäker . 

Det är svårt att träffa nya människor sådär , ,  Skicka ett mess du , tacka för sist , och jag skulle nog skriva : Vore trevligt och ses igen . 🙂

HH 🙂

Gaara
2018-03-07 10:30
#3

Jag hade kontaktat honom igen och frågat lite försiktigt hur han känner angående det hela. :)

[somuchdrama]
2018-03-07 10:59
#4

 jag hade tänkt vänta någon dag till och sedan bara fråga, jag vill inte gå runt och undra.. men att han inte kontaktar hade kanske känts som ett självklart svar i sig (men han har gett ganska mycket dubbla signaler.. 

tack!🙂

Honestyisdead
2018-03-07 13:07
#5

Oavsett om han är intresserad eller ej är det hemskt avtändande för mig att alltid ta steget.

[somuchdrama]
2018-03-07 13:12
#6

#5 Du menar att han inte tar initiativ alls och att man själv måste vara den pushande?

Annons:
VeilofElysium
2018-03-07 14:00
#7

Tycker att det låter som att han kan vara blyg och väntat på att du ska ta initiativ också. Svårt att tolka det hela förstås utan att man frågar förstås. Sedan att ge upp angående dejter, jag har dejtat och träffat riktiga svin, några som det inte alls klickade med och det var en riktigt slingrig väg innan jag träffade min sambo.  Att ge upp för att man haft ett par mindre bra dejter som inte ledat till något känns ju tråkigt.

[somuchdrama]
2018-03-07 20:35
#8

#7 skrev det klumpigt mena ge upp om honom. men ska fråga han. tack

[somuchdrama]
2018-03-08 09:10
#9

Vi pratade i telefon en stund och jag valde att fråga om han bara ville se mig neutralt eller som dejt "material" vilket var väldigt modigt av mig tyckte jag, men jag har haft för mycket i mitt liv där jag bara undrat när man faktiskt kan fråga.. och går det inte bra, då vet man iallafall det. Han sa att han inte kramat mig eller så för jag verkade så blyg och ville inte göra mig obekväm, han sa också att han vill träffa mig igen som en dejt och se hur det går liksom kanske vi passar ihop.. kanske inte.. för han gillar mig Så sa han. 

Hoppas han är seriös bara, vissa "konflikträdda" brukar inte vara helt ärliga, men det får tiden utvisa.

Fien
2018-03-08 10:07
#10

Låter ju som en bra kille i mina öron. Vet inte om jag sett honom som konflikträdd för att han inte vågat krama dig än. Tänk på den stora metoo kampanj som just nu råder också. Det kan nog få en del av den manliga befolkningen att ta det lite extra försiktigt… och har han upplevt dig som blyg så vill han kanske inte göra dig obekväm. Du får visa lite vad du vill också, så inte allt ligger på killen. Utgå ifrån att ni båda gillar varandra och ta ett steg i taget :).

[somuchdrama]
2018-03-08 13:56
#11

#10 känns som nästan bara jag visat vad jag vill därför jag reagera, men mycket sant det du säger. Och ja han känns mycket bra :) övertänker nog.

metoo kampanjen påverkar nog mäns tänkande också.

[somuchdrama]
2018-03-10 12:19
#12

Tycker fortfarande det känns som jag är den enda som drar i alla spakar, brukar inte vara såhär motiverad ens men gillade verkligen denna killen. Men krävs två för att dansa tango, känns som om jag skulle sluta kontakta honom skulle han varken säga bu eller bä (vilket då känns mer som han bara träffar mig för att) eller vad man ska säga. Har någon här vart med om något liknande? Ska försöka ordna till en till dejt, men om det inte går vidare på något sätt ger jag nog upp.. han måste ju vilja också.. :)

Fien
2018-03-10 18:30
#13

Låter väl som en bra plan du skriver. Som sagt så måste ju båda vilja liksom…. alternativt kan du ju bara sluta höra av dig nu direkt och se om han hör av sig och vill ses. Du har ju gjort ganska klart vad du vill.

Annons:
[somuchdrama]
2018-03-11 18:22
#14

#13 Tack Fien jag gör så, om han nu vill så skulle han ju höra av sig själv.. det är inte ens ett spel från min sida.

Upp till toppen
Annons: