Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1173 ggr
Hejsanhej123
2018-03-06 17:15

Mår otroligt dåligt över ett bråk

Hejsan! Jag har dejtat en kille i några månader nu och här om dagen blev han helt plötsligt väldigt konstig. När jag åkte från honom till jobbet bad jag honom höra av sig när han var på bättre humör vilket han aldrig gjorde. Så jag skrev till honom och då fick jag världens roman på grejer som jag gjort som han var arg över. Då är det grejer som har hänt för flera veckor sedan som tex en gång överreagerade jag på en grej och bad om ursäkt för det och så var han arg på mig för en utav mina vänner tydligen snackat skit om hans kompis. Jag har ingen aning vad jag ska göra nu, jag tycker han borde tagit upp detta för flera veckor sen när grejerna faktiskt hände och inte samlat på sig massa fel jag gjort och bara slänger det på mig helt plötsligt. Det är ju små grejer som han blossat upp och gjort till världens största grej, sen så är det ju inte direkt som att han är felfri. Det är grejer han sagt och gjort som inte jag tyckte om men då har jag ju tagit det med honom där och då och sen gått vidare.

Nu vill han inte prata med mig, han tycker vi kan ses och lösa det nästa vecka men jag vill ses nu till helgen och lösa det. Men då sa han att han inte behöver göra som jag vill. Jag får riktig ångest när någon är arg på mig och vill lösa problemen på en gång, jag får panik över att han inte ens vill prata med mig! Har ingen aning vad jag ska göra?! Vill så gärna skriva till honom och försöka lösa det men när vi pratade igår så verkade nästan allt jag sa göra det värre, vet inte om det var för att han var arg igår och bara slängde ur sig grejer. Men jag känner att jag verkligen inte klarar av att vänta till nästa vecka med att prata om det. Vad hade ni gjort!? Ska jag höra av mig? Be om ursäkt även om han nu sagt väldigt taskiga grejer och bara försöka lösa det? Alltså får riktigt ont i magen, jag sa till honom att jag inte klarade av att gå till nästa vecka med att lösa det då svarade han "Gör något annat, tänk inte på det vi kan lösa det nästa helg spela roll. Jag behöver inte träffa dig varje helg om jag inte vill" Just DET tog väldigt hårt på mig…

Annons:
Anonym
Anonym
2018-03-06 17:21
#1

Lämna honom

Maria
2018-03-06 17:42
#2

Skit i honom så kan han få sura i godan ro i många helger framöver istället😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fien
2018-03-06 18:26
#3

Ja, lämna honom (och gör något annat som han tipsade dig om :)) Träffa någon som behandlar dig med respekt istället.

[rumelle]
2018-03-06 18:34
#4

Vilket barnsligt beteende, det skulle jag aldrig acceptera av en vän/partner. Skit i honom!

[Devya]
2018-03-07 15:01
#5

Vill du faktiskt ha ett förhållande med en person som håller på sådär? Det kommer ju att komma svårare situationer i ett förhållande, är du då redo för att må ännu sämre än va du gör nu? För om han reagerar så här på bagateller så skulle jag inte vilja ta reda på hur han reagerar då ett stort problem kommer i vägen. Försök tänka lite mer med huvudet istället för att tänka med hjärtat. Är han verkligen rätt för dig eller vill du inte hellre ha en förnuftig kille som inte är så där långsint?

[134643]
2018-03-07 15:06
#6

Jag tycker att det låter otroligt själviskt och omoget av honom. Han kommer knappast att förändras, och han var visat på både att han är typen som lagrar allt utan att berätta något för dig bara för att sen explodera. Och att när han väl gör det så skiter han fullständigt i hur du mår. Nä, du förtjänar bättre än det.

Annons:
Hejsanhej123
2018-03-07 21:24
#7

Tack så mycket för era svar! Nej jag tror nog jag verkligen måste tänka igenom detta.. Det gör så ont för är så kär i honom men tycker verkligen att jag förtjänar att bli behandlad bättre. Han hörde av sig igår och det blev lugnt ett tag tills jag tog upp att vi borde ses och prata om det men då fick jag det igen "Hur många gånger ska jag behöva säga att jag inte vill träffa dig i helgen, du kan inte tvinga mig om jag inte vill" Det är som att prata med en liten unge. Förvånad hur man kan bete sig så speciellt när jag säger att jag mår dåligt.. Han har varit helt underbar och omtänksam innan.. Vet inte riktigt vad som hände..

Sarah
2018-03-08 00:45
#8

Osympatisk kille… Jag kan förstå om man vill göra ngt annat en helg, men när saker är dåliga så får man kanske prioritera att ses och laga. Vilket man gör om man bryr sig. Han verkar hålla på med ngn maktuppvisning. Jag hade inte hört av mig till människan igen. Bollen är hos honom nu. Om han hör av sig så hade jag träffats för att förklara att det inte blir mer, men om han inte hör av sig hade jag låtit det rinna ut i sanden utan ett ord.

Upp till toppen
Annons: