Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 611 ggr
Anonym
Anonym
2018-02-22 22:23

Mellanblödning?

För några veckor sen bytte jag p-piller till Cilest. Förra veckan slarvade jag och glömde några piller så jag fick mens. Inte så mycket och det försvann några dagar efter. Efter det har jag tagit dom som jag ska, förutom igårkväll då jag missade att ta ett. Tog det på morgonen när jag vaknade idag istället. Men när jag var påväg till skolan imorses fick jag mens, helt utan ”förvarning” och det kom massor. Är så glad att jag gick till skolan, inte åkte buss och att jag inte hade jeans eller några tighta byxor. Då hade det blödit igenom mycket med tanke på hur mycket blod det kom.. Har missat p-piller med deb tidigare sorten jag hade, men då kunde jag missa en hel dag utan att få mensen. Om jag väntade ännu längre kom mensen efter 2-3 dagar. Men nu kom den typ 10 timmar efter tiden jag skulle tagit pillret. Det är väldigt konstigt att det överhuvudtaget fanns något blod med tanke på att det inte ens var en vecka sen jag hade mens… Nu hade jag ju tur, men jag är så rädd att det ska hända igen vid ett opassande tillfälle.. Är det verkligen normalt att blöda så mycket, och bara 10 timmar efter ett missat piller?

Annons:
Honestyisdead
2018-02-22 23:28
#1

Ställ larm och ha alltid extra med dig. Alternativt byt till p ring eller p plåster

sp0ngeb0b
2018-02-23 01:42
#2

Det låter lite konstigt faktiskt men jag vet inte. Det var ganska längesedan jag slutade med p-piller och jag missade väldigt sällan så jag hade inga problem så. Men jag håller med #1 om att sätta larm och ha med extra. När jag gick på p-piller hade jag alltid en "reservkarta" som jag förvarade i skolväskan just ifall jag skulle komma på under dagen att jag missat ta på morgonen. Även att alltid ha med mensskydd kan vara en bra idé, om du inte redan har det. 🙂 Jag brukade alltid ha med en necessär med lite olika blandade mensskydd samt ett par rena trosor.

Upp till toppen
Annons: