Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1820 ggr
Derp
2018-02-20 21:43

Sex efter insättning av spiral

Satte in en Kyleena igår. Var lite väl chill på stesolid så missade helt att ta upp frågor jag hade då men när är det safe att ha sex igen? Är det något annat jag behöver tänka på? Hittade inget på FASS.

Blödde ytterst lite efter insättning och idag knappt alls, helt smärtfri sen igår kväll.

Annons:
Aleya
2018-02-20 22:48
#1

Vänta en vecka med att ha sex p g a risken för infektion samt att skyddet ska kicka in. Samt undvik att bada också

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Thiah]
2018-02-21 18:40
#2

I Finland ,jag bor där, sa läkaren ingenting om det. Satte in en kopparspiral och hon sa bara att jag ska ha koll på feber, kraftig värk eller illaluktande flytningar för det kunde vara en infektion. Utöver det fanns det inga restriktioner. Däremot är maken inte helt överlycklig då han känner av trådarna. Haft spiralen nu i ca 2v.

SuperLimm
2018-02-21 18:55
#3

#2 Du får be att dom klipper av trådarna! :)

Mvh Linn

[Thiah]
2018-02-21 20:26
#4

#3 jag tänkte ge det lite tid så att dom får chans att mjukna. Sex funkar ändå, man får bara tänka till ;). Skulle problemet kvarstå om kanske 2-3 månader ber jag läkaren klippa av dom. (Är även bara 4 månader sen jag födde barn så livmodern kan ännu flytta sig lite.)

Derp
2018-02-21 23:09
#5

Har läst så mycket olika på nätet.. Att det är okej när blödningarna slutat om man har kondom osv. Ca en vecka vill jag minnas att hon sa till mig men jag blir lätt lite groggy på stesolid och tänkte inte helt på det då. Undrade väl lite om det gör någon skillnad att ha sex ex fredag, söndag eller om det är efter måndag som SKA gälla? Skäms lite av att ringa och fråga så därför har jag inte gjort det…

Upp till toppen
Annons: