Annons:
Etikettsexualitet
Läst 5143 ggr
AnnaFo
2018-02-13 16:06

Porr i förhållande?

Vad tycker ni om det här med porr i ett förhållande? Är det ok om partnern kollar på porr så länge det inte påverkar sexlivet negativt?

När jag var yngre var jag väldigt hård på den här punkten och tyckte att så länge man är i ett förhållande med mig så ska man bara tända på att ha sex med mig, aldrig se på porr. Det får man göra om man är singel men inte när man är tillsammans med mig, tyckte jag då. Så jag förbjöd det (någon av killarna gjorde det säkert i smyg ändå, men jag ville inte veta). 

Men sedan blev det så att jag och min nuvarande kille hade ett distansförhållande under ett år medan jag bodde i en annan stad och pluggade. Då när jag var ensam på kvällarna så blev jag nyfiken och var sexuellt rastlös och då fanns porren där för mig och jag vet att han kollade ibland också när jag var borta. Vi skämtade t o m om det på telefon: "Har du tittat på porr nu igen?".

Sedan dess har jag en öppnare inställning. Allt som får en att bli mer inspirerad och mer upphetsad är bra även för det gemensamma sexlivet anser jag nu. Självklart måste man säga stopp om porren gör att sexlivet tar skada men så har det inte varit för oss, tvärtom. Det finns ju massor av usel porr men som tur är gillar vi ungefär samma sorts porr och vi har också kollat tillsammans på det som ett förspel och blivit väldigt upphetsade av det, men det är inget vi gör överdrivet ofta. Bara som en liten krydda vi tar fram ibland för extra inspiration. Jag tror att man behöver göra så ibland när man har haft ett långt förhållande, för att behålla glöden. Det måste inte vara att kolla på porrfilm och få igång fantasierna på det sättet. Alla har sina sätt men för oss funkar det i alla fall.

Vilken är er inställning till porr i ett förhållande, ok eller inte? Får din partner kolla? Kollar du själv? Har ni kollat tillsammans någon gång?

Annons:
Fridaaaa
2018-02-13 16:12
#1

Ja så långe det inte är live eller chatt, så bryr jag mig inte. Och som du säger, ska inte påverka förhållandet eller sexlivet negativt. Viktigt!

Man kan ha tex olika sexbehov och så. Och man slutar inte tända på andra bara för att man är i ett förhållande. Dock tror jag många som tittar blir tända på själva sexet, och inte i själva personerna i sig. Men är vad jag tror och upplever i alla fall.

Kan inte hindra min partner. Man kan inte förbjuda. Man får vara överens helt enkelt, men man kan inte bestämma över den andra.

Jag skulle aldrig ha på vid sex. Då är det vi.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnnaFo
2018-02-13 16:26
#2

Glömde säga det men jag drar också gränsen vid live eller chatt. För mig är det något helt annat eftersom man kommunicerar sexuellt med en specifik person. Då börjar det bli otrohet, i alla fall tycker jag det.

Vi har inte heller på porren hela tiden när vi har sex. Vi har det som förberedelse ibland för att bli riktigt tända och inspirerande. Vi har testat att jag får välja en favoritscen först som jag vet att jag alltid blir sjukt tänd av medan han börjar slicka mig och sen byter vi och han får välja vad han vill se medan jag gör det skönt för honom. Men det är fortfarande bara förberedelse. Sedan stänger vi av och ägnar oss helt åt varandra.

Alla gillar väl snygga människor och jag vill inte att killarna ska se ut hursomhelst i filmerna. De får gärna vara attraktiva, men som du skriver så är det själva situationerna och vad de gör när de har sex som är det upphetsande. Klart jag fattar att min kille förmodligen föredrar när tjejerna är snygga (det gör jag också faktiskt. Det är ju en fantasivärld och den får gärna vara snygg, både killarna och tjejerna som är med i den), men det är sexet som han verkligen går igång på.

Lona
2018-02-13 17:04
#3

Inte live eller chat , och givetvis inte pedofila grejer och liknande.
Annars so, jo, det är ok för mig, vi hade även kunnat titta på det tillsammans även om jag är rätt kräsen när det gäller den biten. Men faktiskt har jag blivit mindre petig med den biten sedan jag blev ihop med min partner, innan dess kunde jag vara rätt äcklad av sex, i synnerhet att se det.
Däremot är det viktigt för mig att det är tydligt att "detta är porr", man kan bli upphetsad och få inspiration eller vad man skall säga, men att en del av det är (och bör vara) fantasier.
Så länge min partner inte får för sig att vi skall göra vissa mer extrema grejer så är det ok. Man skall väl också vara medveten om att även om att det ser ut som att tjejerna njuter på filmerna så är det ganska sällan så. 

Sen är förstås porrfilmsvärlden ganska sunkig på sina håll, det känns inte bra att tjejer (som oftast råkar mest illa ut) utnyttjas och emellanåt behandlas som trash. 😕


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

AnnaFo
2018-02-13 17:19
#4

Kloka ord Lonaa. Det kan som sagt vara STOR skillnad på vad man fantiserar om och vad man faktiskt vill göra i verkligheten och porr handlar ju om just att se fantasier spelas upp.  Jag skulle t ex aldrig kunna tänka mig att ha en trekant med en annan tjej eftersom  jag inte tror jag skulle klara av att se min kille vara med en annan och för att det kan bli väldigt komplicerat känslomässigt. Däremot kan det vara spännande att se en trekant på film. Att man fantiserar om det behöver inte betyda att man vill genomföra det i verkligheten.

Scorpio97
2018-02-13 18:20
#5

Jag har aldrig haft en partner, så jag kan såklart inte vara säker på hur jag skulle resonera när jag faktiskt är i situationen. Men jag kollar på porr och tycker det är okej, och tror absolut att jag skulle tycka att det är okej i ett förhållande också. Både på varsitt håll och tillsammans. Gällande live och chatt är jag osäker. Om det är en porrskådis som gör porr live med många tittare, så tror jag inte det gör så stor skillnad för mig även om man exempelvis kan skriva till personen och be h*n göra saker. Om en pojkvän skulle ha en privat chatt/cam med en specifik person och kanske till och med betala för det, skulle det dock vara över gränsen för mig.


//Jessie

Wony
2018-02-13 20:35
#6

Vi har ett förhållande där det är 100% okej med porr, sexchatt, rollspelschatt… you name it. Samt att vi båda har andra sexpartners. Antar att vi är lite "ovanliga" på det viset, men för min del har jag aldrig sett varken porr eller chatt som otrohet. Och om något så har vår kommunikation och relation stärkts ytterligare av att vi är med andra också.

Annons:
[jenny-]1
2018-02-13 23:30
#7

Jag har vart som du, men har sen jobbat jättemycket på min självkänsla (av andra orsaker) och nu vet jag att jag skulle vara okej med att min nästa partner tittar på porr. Innan har jag haft svårt för partners intresse för porr för att jag vart rädd att jag inte duger då. Nu förstår jag att jag mer än duger och att porrkollandet inte har med sånt att göra. Själv läser jag ju gärna böcker/noveller med sexscener. Kommer också dra en gräns vid live och chatt. Sen ska all porr vara laglig (dvs inga djur och barn inblandade!)

AnnieJson
2018-02-14 06:02
#8

Jag tror inte heller på att förbjuda någon att titta på det. Jag skulle i alla fall känna mig väldigt instängd och kontrollerad om min pojkvän plötsligt sa åt mig att jag aldrig någonsin fick läsa någon mer porrig berättelse eller se något mer på porrfilm. Man måste ju få ha egna fantasier ibland, i alla fall när man är ensam och partnern inte är med.

Eftersom min pojkvän jobbar på restaurang så brukar han komma hem sent på kvällarna. Ibland lägger jag mig ensam i sängen innan han har kommit hem. När jag ligger och längtar efter honom så händer det ju att jag blir sugen och då brukar jag leta upp något porrklipp i mobilen som jag sen spelar upp på en stor tv som vi har på sovrumsväggen. Då hörs och känns det nästan som att de är där inne i mitt rum och alla har sex med alla typ, medan jag tittar på och bara smeker mig själv. Sedan blir jag ju inte mindre kåt när jag kollar klockan och vet att om en  stund kommer killen hem och när jag närmar mig honom så kommer det att sluta med att vi har sex på riktigt, bara han och jag!

Jag berättar inte varje gång han kommer hem att jag har gjort så här men jag döljer inte det för honom heller. Skulle han fråga så svarar jag utan att skämmas. Han har också "kommit på" mig med att titta på porr när han har kommit hem ovanligt tidigt och det är inte så att jag stänger tv:n i panik då utan jag bjuder in honom till sängen i stället så han får kolla med mig en stund och komma i stämning han också innan vi stänger av och ägnar oss bara åt varandra.

Om det är något jag är glad för så är det att vi respekterar varandra väldigt bra i grunden och att vi litar på varandra och har samma syn på vad otrohet är, samtidigt som ger varandra utrymme bl a åt att fantisera och ha egna tankar, även om sex. Jag tror att det skulle bli syrefattigt annars och sexlivet skulle nog torka ut i längden om det inte fanns någon mental stimulans utifrån.

powerade
2018-02-14 16:49
#9

Tycker att sålänge det inte är personligt till honom från någon är det helt okej. Inte alltid att man är sugen vill eller att man har möjlighet att göra sexuella saker så då är det ju bra om den andra kan sköta det på egen hand tycker Jag:)

emeliesve
2018-02-15 08:58
#10

Håller med Powerade. Det är inte alltid killen finns till hands när man börjar känna lust eller vill tillfredsställa sitt behov av sex. Likadant är det ju för min kille. Han kollar säkert på porr ibland när han är ensam. Han är kille och gillar sex så jag skulle bli förvånad om han inte gör det. Enda gången jag gör det är när jag är bortrest och bor ensam på hotell vilket jag gör ganska ofta i jobbet så jag har sett ganska myket. Det är ju bara porr liksom. Kärlek och ett förhållande är något annat. När jag har varit borta och kommer hem till min kille igen så längtar jag ju inte mindre efter att ligga med honom för att jag har sett på porr och fantiserat när jag har varit borta, snarare tvärtom!

Upp till toppen
Annons: