Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 763 ggr
Anonym
Anonym
2018-01-31 18:09

Mår dåligt vad göra?

Hej,

Jag behöver råd och tankar kring vad jag kan göra för att må bättre för stunden men även långsiktigt.

Jag har kraftig ångest och mår väldigt dåligt. Idag har jag bara suttit hemma då jag inte orkat gått ut. Känner mig likgiltig till allt. Har mörka tankar men INGET jag skulle genomföra då jag inte vill göra någon ledsen, däremot är jag själv väldigt ledsen eftersom jag känner dessa tankar (vill bli kvitt de). Om jag hade bott själv hade jag utan tvekan åkt in till psykakut eller liknande för råd, jag kan inte göra det av olika anledningar, vill inte gå in på varför då jag vill bevara min anonymitet. Kan knappt gå upp och sätta på tvn för att jag börjar gråta, allt har helt enkelt blivit för mycket och jag är så jävla nedstämd. vad ska jag göra? hade tänkt motionera men det klarar jag inte av.

Annons:
_Fisken
2018-01-31 18:43
#1

Låter som att du behöver besöka VC.  Så vitt jag vet finns ingen hemmafix. "Ta-dig-i-kragen" snack hjälper ju inte. 
Om jag mår piss så brukar jag bada i ljus. Det är min självhjälp men det är bara då jag är lite hängig o trött.

powerade
2018-02-01 01:22
#2

Har perioder när jag känner så. Dessa brukar vara om jag vet att jag ska höra saker kommande dagar jag är rädd eller nervös över. Samt under vinter i perioder då det är väldigt mörkt. Jag Har ju en häst så jag har ju måstat ta mig ut. Men direkt man kommer utanför ytterdörren har jag nämnt att något hoppar av axlarna lite grann. Om du bara tar dig ut i dagsljuset så behöver du inte göra mer än att vara ute en liten stund. Hela min kropp börjar äta sig inifrån och ut om jag bara sitter hemma. Om det ger något för dig vet jag ju inte men ger tips utifrån vad jag själv har känt och upplevt. Hoppas du hittar något som passar dig:)

Upp till toppen
Annons: